آخرین خبر

آغاز پخش برنامه جدید «چراغ» با موضوع حجاب و عفاف

تهیه کننده «چراغ» اعلام کرد این برنامه جدید از هفته جاری با موضوع عفاف و حجاب چهارشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها از شبکه پنج سیما روی آنتن می‌رود.

آغاز پخش برنامه جدید «چراغ» با موضوع حجاب و عفاف

به گزارش خبرگزاری فارس، مصطفی هیودی تهیه کننده «چراغ» درباره ویژگی های این برنامه تازه شبکه پنج توضیح داد: «چراغ» درباره عفاف و حجاب و دعوت به این فرهنگ است. ما تجربه های موفقی را که افراد مختلف اعم از پژوهشگر، نویسنده و فعالان فرهنگی در این حوزه داشته اند در برنامه معرفی می کنیم و در هر قسمت با یکی از آنها گپ می زنیم.

وی افزود: تیم تحقیق و پژوهش ما افراد مختلفی را پیدا کرده اند که در مدارس گوناگون چنین فضایی را تجربه کرده اند؛ افرادی که برخی شان به دبیرستان ها سر زده اند و بین نوجوانان بوده اند یا در دانشگاه ها برای جوانان کارگاه آموزشی درباره حجاب و عفاف برگزار کردند و…

هیودی درباره تفاوت این برنامه با دیگر برنامه هایی که در این فضا تولید شده اند، تصریح کرد: بعضا برنامه هایی در تلویزیون دیده ایم که مربوط به افرادی بوده که قبلا بی حجاب بودند و حالا حجاب را انتخاب کرده اند. اما «چراغ» درباره کسانی است که در این حوزه دغدغه مند هستند و به سمت تشویق دیگران حرکت کرده اند. البته در کل ۲۶ قسمت شاید چهار، پنج نفر داریم که قبلا بی حجاب بوده اند و حالا محجبه هستند و البته به صرف این موضوع به برنامه دعوت نشده اند. بلکه آنها خودشان حالا دیگر مبلغ عفاف هستند و دلیل دعوت ما از آنها همین است.

این تهیه کننده یادآور شد: در «چراغ» نشان می دهیم از راه هایی ساده، با سلیقه، توام با احترام و محبت می توان در حوزه ترویج عفاف و حجاب حرکت کرد و بعضا هم خیلی موثر واقع شد.

وی اذعان کرد: از سوی دیگر در جامعه این موضوع رواج پیدا کرده که حجاب فقط چادر است. در حالی که ما در «چراغ» پوشش و عفاف را مدنظر قرار داریم و فرد مانتویی که حجاب خوبی دارد هم نماینده عفاف است. اصلا مجری برنامه یک خانم مانتویی است که حجاب مناسبی دارد.

تهیه کننده «شما و آی فیلم» درباره یکی از آیتم های برنامه جدیدش گفت: در «چراغ» آیتمی داریم که افراد مختلف روی یک صندلی می نشینند و داستانکی را گوش می دهند که مربوط به ترویج فرهنگ عفاف در مشاغل گوناگون است. مثلا یکی از داستانکها درباره راننده تاکسی است که وقتی دو مسافر صندلی عقب او خانم هستند حواسش هست که مسافر خانم سوار کند و این نمونه را در مشاغل مختلف دیگر هم داریم.

هیودی در پایان اعلام کرد: سردبیر، هماهنگ کننده و سوژه یاب «چراغ» حسن وزیری است و این برنامه با کارگردانی فرزام محبی و اجرای المیرا سماواتی آخر هفته ها از شبکه پنج پخش می شود. ضمن اینکه تیتراژ برنامه را حسین حقیقی با شعری از عارفه دهقانی خوانده است و ویدئوی تیتراژ کار هنری خانم صدیقه احمدی با کاغذ و تجربه ای تازه و منحصر به فرد است.

وی همچنین صدف صادقی و رویا متهور را مهمانان دو قسمت اول این برنامه معرفی کرد که از ۱۰ مهر چهارشنبه ها و پنجشنبه ها ساعت ۲۲:۳۰ از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما روی آنتن می رود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آغاز پخش برنامه جدید «چراغ» با موضوع حجاب و عفاف”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید