آخرین خبر

بارگذاری بانک اشعار موضوعی در سامانه یک جشنواره

آوای ایرانیان: بانکی از اشعار موضوعی امام رضا (ع) برای استفاده هنرمندان در تولید آواها و نواهای رضوی در سامانه جشنواره آواها و نواهای رضوی بارگذاری شد.

به گزارش آوای ایرانیان، محمد حسین اسماعیلی قائم مقام دبیر جشنواره آواها و نواهای رضوی با اعلام این خبر توضیح داد: در دورنمای اهداف این جشنواره تعمیق و ترویج هنر آوایی معناگرا و تولید آثار هنری فاخر و ماندگار ترسیم شده است که استفاده از اشعار و قطعات ادبی و موضوعی می تواند به عنوان یکی از مهمترین عوامل نیل به این مهم باشد. در این راستا با پیگیری ها و بررسی های انجام شده در حوزه متون ادبی و اشعار موضوعی امام رضا (ع) توانستیم از میان منابع شعری بسیار، گزیده اشعار ناب و ماندگاری را از نویسندگان و شاعران معاصر سراسر کشور معرفی کنیم.

اسماعیلی با معرفی مجموعه شعر «شمیم بهشت» بیان کرد: این مجموعه حاوی بیش از یکصد قطعه اشعار برگزیده بیش از ۳۰ تن از شاعران معاصر کشور با موضوع رضوی و در  فضایل و مناقب حضرت رضا (ع) است که به همت انجمن ادبی رضوی وابسته به مؤسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی گردآوری شده است. با ارائه و معرفی این مجموعه شعر به اهالی هنر و هنرمندان عرصه موسیقی، رسالت تجلیل از پدیدآورندگان آثار هنری را نیز جامه عمل می پوشانیم.

 معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افزود : پیشنهاد می شود هنرمندان و اهالی موسیقی با استفاده از این مجموعه غنی که در سامانه جشنواره به نشانی  قابل دسترسی است،  در تولید آثار هنری و ارزشمند نقش مؤثری داشته باشند و به ماندگاری و غنای معنوی آن آثار بیفزایند.

جشنواره آواها و نواهای رضوی از سری برنامه های موضوعی چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) قرار است به طور همزمان با سایر استان های کشور در مرداد ماه سال ۹۵ و مقارن با دهه کرامت به میزبانی استان تهران برگزار شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “بارگذاری بانک اشعار موضوعی در سامانه یک جشنواره”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید