آخرین خبر

درآمد نویسندگی از سبزی فروشی کمتر است!

آوای ایرانیان: کائینی در “برنامه شابک” گفت: خیلی از کتاب هایی که در کتابفروشی ها موجودند یا کپی هستند یا از اینترنت سرچ شده اند و کتاب کاذب هستند.

محمدرضا کائینی نویسنده، تاریخ پژوه و روزنامه نگار در “برنامه شابک” عنوان کرد: تاریخ یعنی هویت انسان، هرچند که فلسفه را هویت انسان می دانند اما در کنار فلسفه تاریخ هم از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که کسی نمی تواند فرهنگ و جامعه خود را بشناسد مگر با شناخت تاریخ.

وی ادامه داد: تمام نشریات و رسانه ها نیز حرف های خود را در لفافه تاریخ می گویند و برای فریب مخاطب از تاریخ استفاده می کنند و مهم ترین رویدادها و اتفاقاتی که در آنها منتشر می شوند تاریخی هستند در صورتی که این استفاده درستی از تاریخ نیست. با این حال و به رغم وضعیت فاجعه بار کتاب در جامعه ما کتاب های تاریخی همچنان پرخواننده ترین هستند.

این نویسنده با اشاره به درآمد حاصل از نویسندگی گفت: درآمد نویسندگی ابدا خوب نیست و می توان گفت که سبزی فروشی درآمد بیشتری از نویسندگی دارد اما عموما نویسندگان بر اساس علایق شخصی بازهم می نویسند.

کائینی در ارتباط با آرزوی کتابی خود بیان کرد: آرزوی کتابی من این است که کتاب ها واقعا کتاب باشند. خیلی از این کتاب هایی که در کتابفروشی ها می بینیم کاذب هستند. یعنی یا کپی هستند یا از اینترنت سرچ شده اند اما ای کاش که کتاب های اینچنینی از بین بروند و کتاب ها محصول زحمات و پژوهش باشند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین امیدوارم جلوی سرقت های ادبی گرفته شود. نویسندگان و پژوهشگران با زحمت مطلبی را خلق و کشف می کنند و دیگری به اسم خود آنها را چاپ می کند و این کار در واقع نوعی سرقت ادبی محسوب می شود که امیدوارم جلوی آن گرفته شود.

همچنین معرفی و متن خوانی کتاب «جاده جنگ» نوشته منصور انوری بخش دیگری از برنامه شابک بود

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “درآمد نویسندگی از سبزی فروشی کمتر است!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید