آخرین خبر

اجرای «دلِ تَودار» به یاد اسعد بختیاری در قلعه جونقان

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی پروژه «تار و تاریخ»، پروژه «تار و تاریخ» در مسیر حرکت خود به سوی شهرهای مختلف کشور این بار به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد تا در دیارِ سردار اسعد بختیاری اثری برای پاسداشتِ وی اجرا و ضبط کند.

قطعه‌ «دلِ تَودار» به آهنگسازی میدیا فرج‌نژاد در قلعه جونقان در چهارمحال و بختیاری ضبط شده است. آواز این قطعه را میلاد پولادی خوانده و شعر آن سروده‌ همزه موسایی است. قلعه جونقان از نقاط دیدنیِ استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود که به دستور سردار اسعد بختیاری ساخته شده است.

میکس و مسترینگ آهنگ «دل تَودار» را پویا پایور در استودیو ۵۴ انجام داده و کارگردانی، تصویر و تدوین این موزیک‌ویدیو برعهده مرتضی حاج‌محمدی بوده است.

نشر بین‌المللی این قطعه هم بر عهده موسسه فرهنگی هنری «نغمه‌سازان دلنشین» است.

پروژه «تار و تاریخ» حدود ۲ سال است که کار خود را با تمرکز بر ساخت قطعاتی برای بناهای تاریخی ایران آغاز کرده است. در این پروژه تاکنون حدود ۲۰۰ تن از هنرمندان سراسر کشورمان حضور داشته‌اند.

آلبوم «تار و تاریخ» چندی پیش توانست در مسابقه بین‌المللی گلوبال موزیک اواردز – سال ۲۰۲۳ و در بخش‌های بهترین نوازندگی و بهترین موسیقی فولک معاصر، ۲ مدال طلا برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اجرای «دلِ تَودار» به یاد اسعد بختیاری در قلعه جونقان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید