آخرین خبر

«دوران عاشقی» در سینماهای آمریکا روی پرده رفت

آوای ایرانیان: فیلم سینمایی «دوران عاشقی» به کارگردانی «علیرضا رئیسیان» بعد از اکرانی موفق در سینماهای ایران، در سینمای شهرهای لس‌آنجلس و اورنج کانتی در کشور آمریکا روی پرده رفت.

خبرگزاری فارس: «دوران عاشقی» در سینماهای آمریکا روی پرده رفت

به گزارش «نسیم»، «دوران عاشقی» آخرین ساخته «علیرضا رئیسیان» پس از اکرانی موفق در سینماهای کشور و استقبال تماشاگران از این اثر سینمایی و علی‌رغم محدودیت شدید در سالن‌های نمایشی و تبلیغات محیطی و عدم حمایت دولتی به فروش دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید؛ همزان با اکران در کشورهای کانادا و استرالیا در سینماهای شهرهای مختلف آمریکا نیز به نمایش درخواهد ‌آمد.
اکران این فیلم، از روز پنجشنبه ۱۲ آذرماه جاری (۳ دسامبر ۲۰۱۵) در سالن سینما «لایمل» در شهر لس‌آنجلس و از دیروز جمعه ۱۳ آذرماه جاری (۴ دسامبر ۲۰۱۵) در سالن سینما «لاگونا هیلز» در شهر اورنج کانتی در ایالات کالیفورنیا در آمریکا آغاز شد و همچنین از روز ۲۲ آذرماه جاری (۱۳ دسامبر ۲۰۱۵) در شهرهای واشنگتن دی‌سی، سان‌فرانسیسکو، هیوستن و بوستون نیز به روی پرده خواهد رفت.
«دوران عاشقی» همچنین روز ۲۲ آذرماه جاری (۱۳ دسامبر ۲۰۱۵) توسط شرکت «آریا پرسیس» در سالن «سنتیال تیاتر» در شهر ونکوور در کشور کانادا به روی پرده در‌خواهد رفت و بعد از نمایش این فیلم، عوامل آن از طریق اسکایپ با مخاطبان گفت‌وگو می‌کنند و به سؤالات آنان پاسخ می‌دهند.
پخش بین‌الملل «دوران عاشقی» توسط مؤسسه رسانه‌های تصویری کشور به مدیریت «علی قاسمی» و همچنین در کشورهای آمریکا و استرالیا توسط موسسه فرهنگی «دریچه سینما» انجام می‌گیرد.
«دوران عاشقی» در نخستین نمایش خود در بخش رقابتی «سودای سیمرغ» در سی‌‌وسومین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت و در ده رشته اصلی از جمله؛ بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه، بازیگر نقش اول زن، بازیگر نقش اول مرد، بازیگر مکمل مرد، فیلمبرداری، تدوین، موسیقی و طراحی صحنه و لباس، کاندید دریافت جایزه بود که در نهایت تندیس سیمرغ بلورین بهترین فیمبرداری به «علیرضا برازنده» و تندیس سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه، مشترکاً به «رؤیا محقق» و «مهسا محب‌علی» اهدا شد.
این فیلم در دومین حضور داخلی خود در بخش «سینمای ایران» در پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شهر به نمایش درآمد و در پنج رشته از جمله؛ بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه، بازیگر نقش مکمل مرد و دستاورد فنی و هنری (موسیقی) کاندید دریافت جایزه بود که در نهایت در بخش بهترین بازیگری نقش اول مرد، «فرهاد اصلانی» تندیس ویژه هیئت داوران این جشنواره و همچنین تندیس بهترین فیلمنامه بخش رقابتی بین‌الملل را از آن خود کرد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«دوران عاشقی» در سینماهای آمریکا روی پرده رفت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید