آخرین خبر

حکایت‌های «گلستان» را با صدای خسرو شکیبایی گوش کنید

آوای ایرانیان: آلبوم‌ شعر و موسیقی «۱۲ حکایت از گلستان سعدی» با صدای زنده‌یاد خسرو شکیبایی منتشر شد.

به گزارش آوای ایرانیان، «۱۲ حکایت از گلستان سعدی» اثری است با صدای خسرو شکیبایی و موسیقی کارن همایون‌فر و البته شعرها و حکایت‌های ماندگار و دلنشین «گلستان» حضرت شیخ اجل سعدی.

پیش از انتشار این آلبوم، آلبوم «۴۰ حکایت از گلستان سعدی» با حضور همین هنرمندان منتشر شده بود اما آلبوم حاضر با انتخاب ۱۲ حکایت، زمان کوتاه‌تری را به خود اختصاص می‌دهد.

«گلستان» کتابی است که سعدی یک سال پس از اتمام «بوستان»، کتاب نخستش، آن را به نثر آهنگین فارسی در هشت باب «سیرت پادشاهان»، «اخلاق درویشان»، «فضیلت قناعت»، «فواید خاموشی»، «عشق و جوانی»، «ضعف و پیری»، «تأثیر تربیت» و «آداب صحبت» نوشته‌ و تاثیرگذارترین کتاب نثر در ادبیات فارسی شناخته شده است.

خسرو شکیبایی از بازیگران فقید تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است. او تحصیلاتش را در رشته بازیگری در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به پایان برد. تا پیش از انقلاب فقط در عرصه تئاتر و دوبله فعالیت داشت و فعالیت حرفه‌ای در سینما را با بازی در فیلم «خط قرمز» به کارگردانی مسعود کیمیایی در سال ۱۳۶۱ آغاز کرد.

شکیبایی در نزدیک به ۴۰ فیلم سینمایی بازی کرده و در این بین بازی در نقش حمید هامون در فیلم «هامون» ساخته داریوش مهرجویی یکی از ماندگارترین نقش‌هایی است که ایفا کرده‌ است. شکیبایی پنج سال پس از ورود به تئاتر، یعنی در سال ۱۳۴۷، وارد حرفه دوبلوری شد و مدت کوتاهی نیز در زمینه دوبله به فعالیت پرداخت. شاخص‌ترین اثر سینمایی که خسرو شکیبایی در آن صحبت کرد نقش پیرمرد مسلمان ده در فیلم هندی «شعله» بود.

او برخی از سروده‌های فروغ فرخزاد، سهراب سپهری، سیدعلی صالحی و محمدرضا عبدالملکیان را به صورت دکلمه اجرا کرده است.

«۱۲ حکایت از گلستان سعدی» با صدای خسرو شکیبایی و حمایت مرکز موسیقی بتهوون منتشر شده و با قیمت ۱۲۰۰۰ تومان در اختیار علاقه‌مندان به ادبیات ایران قرار گرفته است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “حکایت‌های «گلستان» را با صدای خسرو شکیبایی گوش کنید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید