آخرین خبر

تقسیم بندی آثار من را حیران کرده است/توضیحاتی درباره «قطار آن شب»

تقسیم بندی آثار من را حیران کرده است/توضیحاتی درباره «قطار آن شب»

در چهارمین روز هفته فیلم کودک فیلم سینمایی «قطار آن شب» به کارگردانی حمیدرضا قطبی روی پرده رفت.

به گزارش آوای ایرانیان، به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، چهارمین روز از هفته فیلم کودک عصر سه‌شنبه ۱۶ مهر با نمایش فیلم سینمایی «قطار آن شب» ساخته حمیدرضا قطبی در سالن زنده‌یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

حمیدرضا قطبی کارگردان فیلم سینمایی «قطار آن شب» پیش از آغاز نمایش این فیلم روی صحنه حاضر شد و ضمن خیر مقدم به حاضران و تشکر از همکاری عوامل و بازیگران این فیلم، گفت: ۲ تشکر ویژه از همکارانم دارم یکی از میثم صانعی که همیشه به من در امر تولید فیلم و سرمایه‌گذاری یاری رسانده است به خصوص که دیروز در مراسم تجلیل از فعالان تولید، پخش و اکران سینمای کودکان و نوجوانان، روی این مسأله بحث شد که ما باید حضور سرمایه‌گذاران را در این سینما قدر بدانیم. من این تشکر ویژه را باید ابراز کنم.

کارگردان «قطار آن شب» ادامه داد: دومین تشکر ویژه را از حسن حسندوست دارم چرا که همواره در مشاوره، فرد صادق و خردمندی برای من بوده است.

بهروز رشاد تهیه‌کننده فیلم نیز در ادامه بیان کرد: خوشحالم اگر این فیلم بازیگر سوپراستار به معنای مافیایی‌اش ندارد، ولی سوپراستارهای واقعی دارد؛ بازیگرانی که در تئاتر کار کرده‌اند و شما الان بازی‌هایشان را می‌بینید و به این نتیجه می‌رسید که چقدر عالی هستند. من هم به آقای قطبی تبریک می‌گویم که با کارگردانی هوشمندانه‌اش فیلم خوبی را ساخته و از حضور خسرو معصومی در اکران امشب تشکر می‌کنم.

در ادامه مراسم جمعی از عوامل فیلم از جمله واحیک خچوویان دستیار و برنامه ریز، میثم صانعی دستیار تهیه، حسن حسندوست مشاور و تدوینگر، آیلین رشیدیان بازیگر و … روی صحنه در یک قاب حاضر شدند.

در این بخش حسن حسندوست گفت: همکاری با «قطار آن شب» تجربه خوبی بود. کار برای بچه‌ها، سخت است. می‌دانیم که کار کودک ۲ مدل است؛ برای کودک و درباره کودک. فیلم ما برای کودک بود. البته حمیدرضا قطبی، ابتدا خودش باور نداشت که فیلمش می‌تواند برای کودکان باشد و شاید بیشتر دوست داشت بزرگسالان با آن رابطه برقرار کنند اما من معتقد بودم که این فیلم برای کودکان است و خوشبختانه در جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان متوجه شدند که کودکان خیلی ارتباط خوبی با فیلم برقرار می‌کنند و فیلم حتی جایزه هیات داوران کودک را هم گرفت.

حسندوست افزود: گرچه معتقدم فیلمسازی درباره کودکان هم ساده نیست اما فیلم ساختن برای مخاطب کودک به ویژه در سنین بین ۸ تا ۱۳ سال که پا به نوجوانی می‌گذارند، واقعا کار سختی است و اگر کسی موفق شود برای این مخاطب فیلم جذابی بسازد به نظرم کار مهمی کرده و آقای قطبی در این زمینه موفق بوده است.

حمیدرضا قطبی هم در ادامه حرف‌های حسندوست، اظهار کرد: این موضوع قابل توجه و برای خودم چالش برانگیز است. بحث فیلم کودک، فیلم خانواده و اصولا فیلم و این که چگونه این تقسیم‌بندی‌ها اتفاق می‌افتد، برای خودم حل نشده و در آن حیران مانده‌ام اما خیلی دوست دارم درباره‌اش با کارشناسان و مخاطبان فیلمم، گفتگو کنم.

هفته فیلم کودک به همت بنیاد سینمایی فارابی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به‌منظور فراهم ساختن زمینه‌ای برای دیدار هنرمندان، منتقدان، اصحاب رسانه، تهیه‌کنندگان، پخش‌کنندگان، سینماگران و نویسندگان حوزه کودکان و نوجوانان، تا ۱۸ مهر از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سالن زنده‌یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی ادامه دارد که «اقیانوس پشت پنجره» بابک نبی‌زاده و «تورنا ۲» سیدجواد هاشمی فیلم‌های روزهای آینده این هفته فیلم هستند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تقسیم بندی آثار من را حیران کرده است/توضیحاتی درباره «قطار آن شب»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید