آخرین خبر

رکوردی برای جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان

رکوردی برای جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان

دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تاکید کرد امسال رکورد جدیدی توسط داوطلبان مشارکت در فرآیند این دوره از جشنواره ثبت شد.

به گزارش آوای ایرانیان، علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، در یادداشتی به مناسبت روز جهانی کودک درباره تاثیرات مثبت برگزاری این جشنواره در شهر اصفهان پرداخت.

متن یادداشت تابش به شرح زیر است:

«به نام خدای زیبایی‌ها

مروز و در روز جهانی کودک در اصفهان آیین سپاس از تلاشگران سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برگزار شد. به همین مناسبت و در این یادداشت نکاتی را یادآور می‌شوم:

۱) خلاف آنچه در ظاهر به نظر می‌‏رسد، سال‌هاست در دنیای کسب و کار، نسبت میان فضای کسب و کار خلاقانه و جامعه‏ پیرامون آن، پیوندی وثیق و جدی است. منطقه «سیلیکون ولی» Silicon Valley به عنوان موفق‌‏ترین جامعه‌‏ی کسب و کار محور، به هیچ رو در هر محیط و جامعه‌‏ای قابل الگوبرداری نیست. امروز که عازم شهر اصفهان بودم، با خود فکر می‌‏کردم کدام شهر مثل اصفهان می‏‌تواند فضای مناسب جغرافیایی و اجتماعی برای «کسب و کارهای محتوا محور» و «صنعت تصویر برای کودک و نوجوان» را فراهم کند؟ و به نظرم رسید همین نکته را با خوانندگان این یادداشت در میان بگذارم.

۲) شواهد این تناسب، کم ‏تعداد نیستند، استقبال گرم داوران کودک و نوجوان و اهمیتی که امسال در جشنواره برای سینما قائل شدند، همچنین ثبت رکورد جدیدی توسط داوطلبان مشارکت در فرآیند این دوره از جشنواره، حضور نشاط بخش خبرنگاران نوجوان در تمام لحظات جشنواره و آمادگی و استقبال مدیریت شهری از برگزاری این جشنواره، همه برای اهالی فن، نشانه محسوب می‏‌شوند، نشانه‏‌ اینکه اصفهان، فضایی مناسب و حتی شاید مناسب‌‏ترین جامعه‌‏ شهری برای استقرار یک جامعه‏‌ کسب و کاری یا به بیان دیگر «سیلیکون ولیِ سینمای کودک و نوجوان» در شهر اصفهان است. اتفاقی که می‏‌تواند اصفهان را به قطب خلاقیت صنعت تصویر برای کودکان و نوجوانان تبدیل کند.

۳) نکات فوق، وقتی در کنار حضور و کمک به توان‏ خواهان و معلولان عزیز و استقبال کم‏‌نظیر مناطق کم‏تر برخوردار شهری از سینما سیار در نظر گرفته می‏‌شود، ما را مصمم‏‌تر می‏‌کند که نگاهی متفاوت به شهر اصفهان، جامعه‏‌ شهری این منطقه‌‏ جغرافیایی داشته باشیم. گویی همه‏‌چیز برای یک جهش و خلق یک قطب فرهنگی جدید آماده است. من از این مناسبت، یعنی روز جهانی کودک، مفتخرم اعلام کنم، بنیاد سینمایی فارابی و دبیرخانه‏‌ جشنواره‏ فیلم‌های کودکان و نوجوانان ایران این آمادگی را دارد که با رعایت الزامات مشخص، با نهادهای همکار برای تبدیل اصفهان به قطب جدید صنعت تصویر کودک و نوجوان همکاری کند.

۴) میزبانی از سومین دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان، رخداد معنادار دیگری بود که ما را قانع ساخت جدی‏‌تر به مرکزی برای پرورش صاحبان فکر و ایده، در میان کودکان و نوجوانان بیندیشیم و به رابطه‌‏ میان اهالی هنر کودک و نوجوانان و مخاطبانشان بیشتر بیندیشیم و انتقال تجارب بزرگترها را به شیوه‏‌های نوین و مبتنی بر مفاهیم دنیای کسب و کار پی‏گیری کنیم.

۵) از جمله‌‏ این الزامات می‏‌توان به فعالیت مستمر دبیرخانه‌‏ جشنواره در تهران و اصفهان، پایش مداوم فیلم‌های خارجی، همکاری‌های بین جشنواره‌ای، برگزاری دوره‏‌های آموزشی و آشنایی بیشتر جوانان، نوجوانان و کودکان با مفاهیم هنری از یک سو و فرآیندهای ‌کسب‌وکارهای نوین از سوی دیگر، تاسیس مراکز و نهادهای مروج فناوری‌های نو ظهور و… اشاره کرد، برخی از این فعالیت‌ها به تنهایی از دست ما بر می‌‏آید و برخی دیگر نیز نیازمند همکاری با نهادهای دیگری مثل شهرداری اصفهان، استانداری و دیگر نهادهاست که امیدواریم پس از اعلام این پیش‌قدمی از سوی سازمان امور سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی و دبیرخانه جشنواره این نهادها هم به میدان بیایند و با هم به اصفهان، این شهر هنر و زیبایی، عنوان دیگری نیز بیافزاییم که بیش از هرچیز پیام‌آور امید و آینده‏ای روشن است.

۶) بار دیگر این روز ویژه را به همه‏ کودکان و نوجوانان و کسانی که عمر و انرژی خود را مصروف آینده‏‌ای بهتر برای آنان می‏‌کنند، تبریک می‏‌گویم و امیدوارم این گام‌های کوچک نیز در تاریخ بلند بالای خدمت‌گزاران به فرهنگ کودکان و نوجوانان سرزمین‌مان به یادگار بماند و تا سال‌ها پس از ما دنبال شود.»

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “رکوردی برای جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید