آخرین خبر

خواندن کتاب مهمتر از شنیدن درباره آن است

خواندن کتاب مهمتر از شنیدن درباره آن است

حجت بداغی در مراسم رونمایی از دفتر شعر «دیدار تو در خیال هم ساده نبود» گفت: شنیدن درباره‌ی کتاب‌ها خوب است، اما خواندن کتاب‌ها مهمتر است

به گزارش آوای ایرانیان، مراسم رونمایی از دفتر شعر  «دیدار تو در خیال هم ساده نبود» سروده‌ی سمیرا هوری که از سوی انتشارات «فصل پنجم» در کتاب‌فروشی فرهنگان تهران برگزار شد.

در این نشست حجت بداغی که مدیریت جلسه را نیز بر عهده داشت، در سخنانی عنوان کرد: ادبیات ما دارد از جایی ضربه می‌خورد که فاصله‌ی بین مخاطب و مؤلف زیاد شده است. باید بگویم که شنیدن درباره‌ی کتاب‌ها خوب است، اما خواندن کتاب‌ها مهمتر است.

در ادامه مهدی فرجی از شعرای معاصر نیز با تمجید از این دفتر شعر بیان داشت: پیشنهاد می‌کنم مجموعه شعر خانم هوری را بخوانید. ایشان تمام مواردی را که باید رعایت می‌کردند تا به این مرحله برسند، پله‌پله انجام دادند و در هیچ موردی کم نگذاشتند. چه در زمینه‌ی مطالعه، چه در زمینه‌ی یادگیری و چه در زمینه‌ی تلاش. ایشان تمام مراحل را به صورت کانالیزه برنامه‌ریزی کردند و اصلاً عجله به خرج ندادند، مسیر درست را پیش رفتند و امروز ثمره‌ی تلاش خود را در قدم اول با چاپ اولین کتابشان گرفتند. قدم‌های بعدی و مهمتر این است که خود را زیر تیغ نقد جامعه‌ی ادبیِ جدی قرار بدهند. این مسئله در کشور ما بسیار سخت است چرا که جامعه‌ی ادبیِ جدی بسیار دیر چیزی را می‌پذیرد، اما اگر پذیرفت بسیار به آن اعتبار می‌دهد.

همچنین اصغر علی کرمی نیز در نشست در سخنانی بیان داشت:  سمیرا هوری شاعری‌ است که مرحله‌ی گدار را طی کرده است. شاعری است با ذهنیتی بی‌نهایت پیچیده. توانمند است و دست بازی در دنیای واژگان دارد. زورش به کلمات می‌رسد و این قدرت به او کمک می‌کند که راه ماندگارتری را در دنیای غزل طی کند.

وی افزود: مجموعه‌ غزل دیدار تو در خیال هم ساده نبود از همان جایی شروع می‌شود که شاعر مسیر حرفه‌ای خود را آغاز کرده است. این کتاب شروع کشف دنیای درونی سمیرا هوری و انعکاس آن در غزل است. در اکثر غزل‌های مردّف او، بیت با یک فعل ربطی تمام می‌شود. یعنی جنس اخبار ذهنی او تا حد زیادی ناشی از دنیایی است که آن را درک کرده، یعنی دقیقاً دنیای وابسته به ادبیات. به همین دلیل به قدرت زبان‌دانی این شاعر معتقدم. مجموعه‌ی ایشان، بسیار توانمند است و من در آن رنگ خیال، مفهوم‌پردازی و زیبااندیشی‌هایی را دیدم که مختص خود شاعر است.

منبع: مهر

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “خواندن کتاب مهمتر از شنیدن درباره آن است”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید