آخرین خبر

مجید انتظامی در کتابخانه ملی روی صحنه می‌رود/ اجرای «روز واقعه»

مجید انتظامی موسیقیدان و آهنگساز مطرح کشورمان در آیین «چله عشق» همراه با ارکستر سمفونیک تهران قطعه «روز واقعه» را در کتابخانه ملی ایران اجرا خواهد کرد.

به گزارش آوای ایرانیان، مجید انتظامی پس از ۶ سال دوری از رهبری ارکستر قصد دارد در آیین«چله عشق» که به همت کتابخانه ملی ایران و با هدف تجلیل از اسناد هنرمندان عاشورایی برگزار می شود،به اجرای قطعه روز واقعه بپردازد.

آیین «چله عشق»  همزمان با ایام ماه صفر و اربعین حسینی (علیه السلام)،با هدف تجلیل از اسناد هنرمندانی که طی یک قرن اخیر در حوزه واقعه عاشورا آثار ماندگاری خلق کرده‌اند، برگزار خواهد شد. در این مراسم از خالقان ۴۰ اثر برجسته‌ای که در گونه‌های مختلف فرهنگی و هنری مرتبط با واقعه عاشورا از جمله تالیف و پژوهش، هنرهای تجسمی و ترسیمی، هنرهای دراماتیک، موسیقی و ادبیات تولید شده، تجلیل می‌شود.

آیین «چله عشق» که به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی تدارک دیده شده، ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۸ در تالار قلم مرکز همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد.

از جمله ۴۰ پدید آورنده این اسناد که در این آیین تجلیل خواهند شد می‌توان به استاد محمود فرشچیان خالق آثار متعددی از جمله تابلو «عصر عاشورا»، بهرام بیضایی نویسنده فیلمنامه «روز واقعه»، مرحوم سیدجعفر شهیدی برای کتاب «قیام حسین(ع)» و مجید انتظامی آهنگساز و موسیقیدان اشاره کرد.

انتظامی خالق موسیقی ماندگار و به یادماندنی فیلم سینمایی«روز واقعه »در سال ۱۳۷۳ توانست برای موسیقی این فیلم  از سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن را از آن خود کند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مجید انتظامی در کتابخانه ملی روی صحنه می‌رود/ اجرای «روز واقعه»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید