آخرین خبر

«منوچهر صهبایی» رهبر ارکستر بزرگ ایستگاه شد

«منوچهر صهبایی» رهبر ارکستر بزرگ «ایستگاه» به سرپرستی «مهدی نوروزی» برای اجرای نمایشِ موزیکالِ «مری پاپینز» شد. این ارکستر ۵۰ نفره است و بیش از ۲۰ خواننده‌ی گروه کر نیز در آن فعالیت دارند.

به گزارش آوای ایرانیان، ارکستر خصوصی «ایستگاه» از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده و به دلیل علاقه مشترکی که اعضای ارکستر به موسیقی و سینما داشته اند، در ابتدا اجرای موسیقی فیلم را به عنوان اساس کار خود برگزیدند تا این نقطه پیوند دهنده ذهن و سلیقه اعضای ارکستر محسوب شود. همچنین ندا صفی فر به عنوان مدیر ارکستر در این مجموعه مشغول فعالیت است.

«ایستگاه» تاکنون موسیقی فیلم‌های پرطرفدار جهان روی صحنه برده و همچنین سابقه همکاری با ریچارد کلایدرمن و ناصر چشم‌آذر را در کارنامه کاری خود دارد.

دکتر «منوچهر صهبایی» فارغ التحصیل دکترا در رشته‌های موزیکولوژی و هنرها، سولیست ابوا، استاد کنسرواتوآر و استاد دانشکده موسیقی در اتریش است. ایشان به مدت چهارده سال رهبری ارکستر مجلسی شهر آمریس ویل در سوییس را به عهده داشته است و در سال ۱۹۸۷ در مسابقه رهبری ارکستر در بلژیک شرکت کرد و مقام نخست و مدال طلای این مسابقه را از طرف وزارت فرهنگ آن کشور دریافت کرد. وی در چند سال اخیر بسیاری از  قطعات سمفونیک آهنگسازان ایرانی را معرفی کرده و آثاری که به دست فراموشی سپرده شده بودند را بازسازی و در کنار آثار آهنگسازان بزرگ جهان اجرا کرده است.

بهنوش طباطبایی، مهراوه شریفی نیا، احسان کرمی و آرمین رحیمیان بازیگران اصلی این نمایش موزیکال هستند. موزیکال «مری پاپینز» آبان ماه امسال به کارگردانی احمد سلیمانی روی صحنه  تالار وحدت به اجرا درمی‌آید.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«منوچهر صهبایی» رهبر ارکستر بزرگ ایستگاه شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید