آخرین خبر

سینماهای جهان در دست دلقک آمریکایی

سینماهای جهان در دست دلقک آمریکایی

به گزارش آوای ایرانیان، فیلم ضدابرقهرمانی «جوکر»، به کارگردانی «تاد فیلیپس» و با بازی «خوآکین فینیکس» همچنان پرفروش‌ترین فیلم سینماهای جهان است.

فیلم جوکر (Joker)، با فروش کم‌سابقه در سینماهای جهان به دومین فیلم پرفروش کمپانی دی سی در میان فیلم‌های ساخته شده بر اساس کمیک‌استریپ‌ این کمپانی تبدیل شد. این هفته هم این فیلم ماجرایی در صدر جدول فروش هفتگی قرار گرفت و در فهرست پرفروش‌های سال نیز نام خود را ثبت کرد.

جوکر این هفته در دومین هفته نمایش، ۵۵ میلیون دلار فروش داشته و فروش جهانی آن در ۸۰ کشور، به رقم ۳۰۶ میلیون دلار رسیده است.

فیلم دوم در جدول فروش هفتگی، انیمیشن خانواده آدامز (The Addams Family) است. این انیمیشن یک خانواده عجیب و غریب آمریکایی در قرن بیستم را نشان می دهد که شخصیت هایی کاریکاتوری به شمار می‌آیند و در تدارک یک جشن مهم هستند اما مشکلاتی که به وجود می‌آید که همه چیز را به هم می‌زند.

این انیمیشن کمدی- ترسناک به صورت سه‌بعدی و بر اساس کمیک بوکی از چارلز آدامز ساخته شده است. کارگردانان خانواده آدامز، کنراد ورنن و گرگ تینان هستند. اسکار آیزاک، شارلیز ترون، کلویی گریس مورتس، فین ولفهارد، اسنوپ داگ و نیک کرول، نیز برخی از صداپیشگان این انیمیشن بوده‌اند.  خانواده آدامز در هفته نخست فروش در آمریکا، ۳۰ میلیون دلار فروش داشته و نمایش جهانی آن هنوز آغاز نشده است.

در رتبه سوم، فیلم مرد متولد ماه جوزا (Gemini Man) جای گرفته است.

این فیلم اکشن- درام، با بازی ویل اسمیت ساخته کارگردان مطرح آنگ لی است و پیش بینی می شد، فروش بهتری را ثبت کند اما نه منتقدان و نه مخاطبان را راضی نکرده است.

در این فیلم یک مامور مخفی در آستانه پایان دوران کاری و بازنشستگی‌اش، برای آینده برنامه‌ریزی می‌کند، متوجه می‌شود که فردی قصد کشتن او را دارد و در ادامه با پی گیری اتفاقات متوجه می‌شود این فرد نسخه جوان‌تر و تکامل یافته ای از خود اوست و از طرف نهادی که برایشان کار می‌کرده، موظف به این کار شده، تا جایگزین مامور قبلی شود. ویل اسمیت در دو نقش بازی می‌کند و ماری الیزابت وینستاید، کلیو اون، رالف براون، داگلاس هوگ و… دیگر بازیگران آن هستند.

مرد متولد ماه جوزا در هفته نخست نمایش به فروش ۲۰ میلیون دلار رسیده و فروش جهانی آن ۵۹ میلیون دلار بوده است.

در رده چهارم فروش هفتگی فیلم‌ها، غول برفی (Abominable) است، این فیلم در هفته سوم نمایش، ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و فروش جهانی آن ۸۹ میلیون دلار بوده است.

 دانتون ابی (Downton Abbey) جایگاه پنجم فروش هفتگی را در اختیار دارد و در هفته چهارم نمایش، فروش هفتگی ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار را به نام خود ثبت کرده و فروش جهانی آن ۱۴۱ میلیون دلار است.

پنج فیلم دیگر در فهرست فروش هفتگی، از این قرارند:

شیادان (Hustlers)، در هفته پنجم نمایش، با فروش ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار و فروش جهانی ۱۱۴ میلیون دلار

جودی (Judy) در هفته سوم نمایش با فروش هفتگی ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار و فروش جهانی ۱۵ میلیون دلار

آن: قسمت دوم (It Chapter Two)، با فروش هفتگی۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و فروش جهانی ۴۳۹ میلیون دلار

جکسی (Jexi) در هفته اول نمایش با فروش هفتگی ۳ میلیون  و ۱۰۰ هزار دلار، پیش از نمایش جهانی

به سوی ستارگان (Ad Astra)، در هفته چهارم نمایش با فروش هفتگی ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار و فروش جهانی ۱۱۳ میلیون دلار رسید و باید دید هفته آینده با اکران قسمت دوم فیلم ملیفسنت، وضعیت جوکر روی پرده سینما چه تغییری خواهد کرد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “سینماهای جهان در دست دلقک آمریکایی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید