آخرین خبر

«برگشتن» به تئاتر شهر آمد/رقابت نهایی هنرمندان تئاتر بچه‌های مسجد

حسین مسافر آستانه بعد از ۹ سال دوری از کارگردانی تئاتر، نمایش «برگشتن» را از آبان‌ ماه سال جاری در مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌برد.

«برگشتن» به تئاتر شهر آمد/رقابت نهایی هنرمندان تئاتر بچه‌های مسجد

به گزارش آوای ایرانیان، حسین مسافر آستانه بازیگر و کارگردان تئاتر که سال ۸۹ نمایش «تمام صبح‌های زمین» را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برده بود ، قصد دارد تا بعد از ۹ سال دوری از کارگردانی تئاتر، نمایش «برگشتن» را روی صحنه ببرد.

«برگشتن» نوشته خیراله تقیانی‌پور اثری اجتماعی با محوریت وضعیت خرمشهر و نگاهی به ارتباطات اجتماعی امروز جامعه است. مسافرآستانه نمایش «برگشتن» را از آبان‌ماه سال جاری در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌برد. اطلاعات مربوط به بازیگران و عوامل این اثر نمایشی به زودی اعلام می‌شود.

*حسینی و مسجدجامعی به تماشای سوگ آزادگی نشستند

سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری، احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، هادی مظفری، مدیرکل هنرهای تجسمی و احد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه ۲۲ مهرماه به تماشای آخرین اجرای سوگ آزادگی در بوستان آب و آتش نشستند.

در پایان آخرین اجرای سوگ آزادگی با حضور معاون امورهنری و احمد مسجد جامعی از فردین خلعتبری، آهنگساز، مجید خسروآبادی کارگردان و هنرمندان موسیقی و تعزیه این برنامه با اهدای لوح قدردانی شد.

سوگ آزادگی به آهنگسازی فردین خلعتبری با سازهای ایرانی و تعزیه به کارگردانی مجید خسروآبادی در بوستان آب و آتش اجرا شد.

*برگزیدگان جشنواره تئاتر مدرسه باران معرفی شدند

دومین جشنواره تئاتر مدرسه سینمایی باران همزمان با جشن فارغ‌التحصیلی هنرجویان این مدرسه با حضور جمعی از هنرمندان سینما در سالن اصلی عمارت نوفل لوشاتو تهران برگزار شد.

حسین شهابی دبیر جشنواره به همراه هیات داوران متشکل از همایون ارشادی، کاوه سجادی حسینی، فریبا خادمی، شایسته ایرانی و علیرضا ثانی‌فر هنرجویان برتر جشنواره را انتخاب و جوایز این دوره را اعطا کردند. در این دوره از جشنواره چهار نمایش رئالیستی با کارگردانی و بازیگری هنرجویان مدرسه سینمایی باران شرکت کردند و برگزیدگان این رویداد سینمایی به شرح زیر معرفی می شوند:

نمایش «اتاق ۲۰» دیپلم افتخار و تندیس بهترین بازیگر را برای ریحانه محمدنژاد به دنبال داشت و لوح تقدیر و تندیس بهترین بازیگر نیز در این نمایش به رضوان بهشتیان اهدا شد.

دیپلم افتخار و تندیس بهترین بازیگر به مهدی طاهری و لوح تقدیر و تندیس بهترین بازیگر به  مهرداد موسایی برای بازی در نمایش «خرده جنایت» اهدا شد.

نمایش «داستان بداهه» دیپلم افتخار و تندیس بهترین بازیگر را برای الهه بابایی و لوح تقدیر و تندیس بهترین بازیگر را برای شهرزاد ارسلان به دنبال داشت.

همچنین برای بازی در نمایش «وصیت» نبی الله مینایی دیپلم افتخار و تندیس بهترین بازیگر و امیرنادر بابایی لوح تقدیر و تندیس بهترین بازیگر را کسب کرد.

دیپلم افتخار بهترین نمایش نیز به نمایش «اتاق ۲۰» به کارگردانی نرگس احمدی و دیپلم افتخار بهترین نویسنده به آرش فروزش نژاد برای نمایش «وصیت» اعطا شد.

جایزه ویژه هیات داوران این جشنواره نیز حسین سعادتی برای نمایش «کمدی دلار» رسید.

مدرسه سینمایی باران با مدیریت حسین شهابی در اولین دوره تاسیس این مدرسه از فروردین ماه ۹۸ تعداد ۲۵۵ هنرجو را در رشته‌های مختلف سینما و تئاتر فارغ‌التحصیل و به آن ها گواهینامه بین‌المللی اعطا کرده است.

*معرفی راه یافتگان به رقابت نهایی چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر بچه‌های مسجد

راه یافتگان به مرحله پایانی رقابت چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد معرفی شدند.

هیات بازبینی چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد متشکل از سید حسین فدایی حسین، سید قاسم قوامی، سینا دلشادی در جلسه انتخاب و بازبینی آثار متقاضی این جشنواره ۱۵ نمایش را برای رقابت در این رویداد هنرهای نمایشی حوزه هنری انتخاب کردند.

اسامی این نمایش‌ها به شرح زیر اعلام می‌شود:

نمایش «هرکسی از ظن خود شد یار من» به کارگردانی محمد رنجبریان از بوشهر، نمایش «خوب بد زشت» به کارگردانی دانیال رضا قلیان از قزوین، نمایش «کفش» به کارگردانی فاطمه احمدی از گلستان، نمایش «پمپ» به کارگردانی احمد افتخاری از گلستان، نمایش «فانوس» به کارگردانی مهدی عسگری ایز چهارمحال و بختیاری

نمایش «اپرت قزاقی» به کارگردانی منیژه خاتمی نژاد از مازندران، نمایش «سه و چهارده» به کارگردانی بهناز دوستی از مازندران، نمایش «امن ترین جای دنیا» به کارگردانی رضا ثلاثی از لرستان، نمایش «نقل سرخ» به کارگردانی مصطفی کرمی راسخ از همدان، نمایش «دو ساعت در روز» به کارگردانی اکرم عباسی از خراسان رضوی، نمایش «پلاک ۱۴۷» به کارگردانی حدیثه راد از آذربایجان غربی

نمایش «تالار» به کارگردانی مریم رضازاده از البرز، نمایش «روزی که بهشتی شدم» به کارگردانی مریم ثروتی از اردبیل، نمایش «به خاطر مروارید» به کارگردانی حبیب الله ناصری و باقر رمضان زاده از هرمزگان،نمایش «اخلاق صاحبدلان» به کارگردانی علی صبوری از قم

چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه های مسجد به همت موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر، حوزه هنری استان قزوین و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور اواخر آبان ماه امسال در شهر قزوین برگزار می شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«برگشتن» به تئاتر شهر آمد/رقابت نهایی هنرمندان تئاتر بچه‌های مسجد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید