آخرین خبر

عکس // از مجازشدن خواننده خارج‌نشین تا غیرمجاز شدن “یاس” در سینما

آوای ایرانیان: بعد از حواشی ایجاد شده پیرامون تیتراژ پایانی فیلم «بارکد»، از این پس فیلم‌های سینمایی برای دریافت مجوز موسیقی «با کلام» به دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارجاع داده خواهند شد.

به گزارش آوای ایرانیان، فارس نوشت:  بعد از حواشی ایجاد شده پیرامون تیتراژ پایانی فیلم بارکد (که با صدای یاسر بختیاری (یاس) خوانده شد) و حذف این تیتراژ، از این پس فیلم‌های سینمایی برای دریافت مجوز موسیقی با کلام به دفتر موسیقی ارجاع داده خواهند شد.

فیلم «بارکد» با اعمال اصلاحیه‌ها از جمله موسیقی تیتراژ پایانی به دست پخش کننده رسید و فیلم مطابق با برنامه از چهارشنبه ۱۹ خرداد در سینماها اکران شد. ملاحظه پخش صدای یاسر بختیاری که با لقب «یاس» شناخته می‌شود از آن جهت بوده که این خواننده در ایران مجوز ندارد.

به گزارش خبرنگار آوای ایرانیان، این اتفاق در حالی رخ میدهد که پیش از این به مراتب شاهد استفاده آثار خواننده های غیرمجاز در فیلم های سینمایی بوده ایم که از این میان میتوان به قطعه آهنگ “پیش درآمد” با صدای هنرمندی خارج نشین و غیر مجاز به نام “علی عظیمی” در فیلم “در مدت معلوم” و همچنین “فروشنده” اشاره کرد، علی عظیمی که در کارنامه کاری خود سرپرستی گروه موسیقی عجم، تولید قطعه آهنگ و موزیک ویدئوی مشترک با محسن نامجو را دارد توانست بدون آنکه خود را پایبند هچ کدام از قوانین و چارچوب وضع شده داخل کشور ببیند، یکی از  قطعات خود را در فیلم های سینمایی ایران به بهترین شکل به مخاطبان معرفی کند تا بدین وسیله بیشتر از گذشته شناخته شود.

لازم به ذکر است چندان اهمیت ندارد که جلوگیری از پخش صدای “یاس” در فیلم بارکد توسط  سازمان سینمایی لحاظ شده و یا دفتر موسیقی ارشاد، زیرا تنها مسئله ای که اهمیت دارد این است که چرا این قانون برای همه بصورت یکسان لحاظ نمیشود و یک خواننده غیرمجاز خارح نشین(علی عظیمی) میتواند همانند یک خواننده مجاز براحتی با “پیش درآمدش” در فیلم های سینمایی ایران جولان دهد اما یک خواننده داخل کشور ولو غیرمجاز نمیتواند صدایش در فیلم ها پخش شود.

این مسئله در حالی برای این خواننده خارج نشین(علی عظیمی) رخ داده است که از طرفی برخی جوانان مطرح موسیقی رپ نیر که درست یا غلط سال هاست به عنوان خواننده زیرزمینی در کشورمان شناخته میشوند چند وقتی است با اصلاح ادبیات ترانه های خود و تغییر اساسی در سبک کاری خود به دنبال اثبات خود و فعالیت مجاز در کشور خودشان هستند که این عده هم تاکنون به توفیقی دست نیافتند اما این خواننده خارج نشین فارغ از تمامی مشکلانی که هنرمندان موسیقی کشورمان با آن دست و پنجه نرم میکند به راحتی به پخش اثرش در آثاربرتر سینمای ایران می اندیشید.

” گفتنی است، پیش از این رسانه آوای ایرانیان در گزارشی به  حضور بدون دردسر خواننده های خارج نشین در فیلم‌های سینمایی ایران پرداخته است ، که برای مشاهده این گزارش کلیک کنید.

منبع: فارس – آوای ایرانیان

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “عکس // از مجازشدن خواننده خارج‌نشین تا غیرمجاز شدن “یاس” در سینما”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید