آخرین خبر

سرقت نقاشی «سالوادور دالی» توسط دزد بی‌باک

سارق بی‌پروا یکی از آثار «سالوادور دالی» نقاش مشهور را در یک گالری در سانفرانسیسکو به سرقت برد و بعد با بی پروایی آن را زیر بغل گذاشت و به خیابان زد.

سرقت نقاشی «سالوادور دالی» توسط دزد بی‌باک

به گزارش آوای ایرانیان، به نقل از واشنگتن تایمز، نقاشی «سالوادور دالی» به ارزش ۲۰ هزار دلار توسط یک سارق حرفه‌ای از یک گالری در سانفرانسیسکو به سرقت رفت.

سارق بی‌پروا یکی از آثار «سالوادور دالی» نقاش مشهور را در یک گالری در سانفرانسیسکو به سرقت برد و بعد با بی پروایی آن را زیر بغل گذاشت و به خیابان زد.

تابلوی «زرافه سوزان» یک اثر سورئالیستی با نسخه محدود و رنگی از دهه ۶۰ از سالوادور دالی ظرف چند ثانیه توسط سارق در بعد از ظهر یکشنبه از نگارخانه «دنیس رای» به سرقت رفت.

«راساد هاپکینز» مدیر نگارخانه گفت:  تنها مشغول کار بودم و زمانیکه پشتم به قسمت جلوی سالن جاییکه این اثر هنری ارزشمند از دالی روی یک سه پایه در جلو ویترین به نمایش گذاشته شده، بود، سارق از فرصت چند ثانیه‌ای استفاده کرده و آن را ربوده است.  من مدام در داخل مجموعه می‌چرخم و این سارق شجاع احتمالا این کار را کمتر از یک دقیقه انجام داده است.

او در آخر گفت: نگارخانه ما دوربین ویدیویی دارد اما متاسفانه در آن زمان خاموش بود. البته از دوربین‌های املاک مجاور تصاویری از آن ثبت شده است.

سالوادور فلیپه ژاسینتو دالی دومنک اسپانیایی زاده ۱۱ مه ۱۹۰۴ و درگذشته به تاریخ ۲۳ ژانویه ۱۹۸۹ نقاش فراواقع‌گرای اسپانیایی بود. دالی طراحی ماهر بود که بیشتر به خاطر خلق تصاویری گیرا و خیالی در آثار فراواقع‌گرایش به شهرت رسید. مهارت وی در نقاشی اغلب به تأثیر نقاشان رنسانس نسبت داده می‌شود. معروف‌ترین اثر سالوادور دالی به‌نام تداوم حافظه در سال ۱۹۳۱ خلق شد.

وی همچنین در عکاسی، مجسمه‌سازی و فیلم‌سازی نیز فعالیت داشت. وی با والت دیسنی تهیه‌کننده و کارگردان شهیر آمریکایی در ساخت کارتن کوتاه و برنده جایزه اسکار «دستینو» که در سال ۲۰۰۳ و پس از مرگ وی منتشر شد، همکاری داشت. دالی همچنین با آلفرد هیچکاک در ساخت فیلم «طلسم شده» (۱۹۴۵) همکاری کرد.

دالی همواره بر «ریشه عرب» خود تأکید داشت و ادعا می‌کرد که اجدادش به نسل «مور»ها که جنوب اسپانیا را برای تقریباً ۸۰۰ سال در اختیار داشتند، بازمی‌گردد.

دالی که شدیداً فردی خیال‌پرداز بود، علاقه وافری به انجام کارهایی عجیب برای جلب توجه دیگران داشت. این قبیل کارها اغلب برای کسانی که به هنر وی علاقه داشتند خسته‌کننده بود و به همان اندازه برای منتقدین وی، آزاردهنده به‌شمار می‌رفت.

این نوع رفتار غیرعادی دالی گهگاهی توجه افکار عمومی را بیشتر از آثار هنری وی جلب می‌کرد و در نتیجه، این رسوایی و بدنامی تعمدی منجر به شناخت گسترده عامه مردم و تقاضا برای خرید آثار وی توسط طیف گسترده‌ای از مردم شد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “سرقت نقاشی «سالوادور دالی» توسط دزد بی‌باک”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید