آخرین خبر

از قضاوت کارگردان ایرانی تا نمایش فیلم هلندی

از قضاوت کارگردان ایرانی تا نمایش فیلم هلندی

به گزارش آوای ایرانیان، داوری مصطفی گندمکار در جشنواره‌ای آلمانی و نمایش فیلمی از هلند با سابقه ۳۳ حضور بین‌­المللی اهم اخبار امروز جشنواره فیلم کوتاه تهران است.

مصطفی گندمکار کارگردان و تهیه‌کننده فیلم کوتاه «آلان» که سال پیش موفق به کسب جایزه بزرگ جشنواره Provinziale آلمان شده بود، در شانزدهمین دوره این جشنواره به‌عنوان داور بخش بین‌الملل در کنار Marion Brasch منقد و روزنامه‌نگار و Antje Schiffers گرافیست به داوری فیلم‌های کوتاه می‌پردازد.

جشنواره Provinziale  آلمان از تاریخ ۱۲ تا ۲۰ اکتبر (۲۰ الی ۲۸ مهر) در سه بخش فیلم کوتاه داستانی مستند و انیمشن در شهر Eberswalde برگزار می‌شود.

فیلم «آلان» سال گذشته موفق به دریافت سه جایزه از جشنواره‌های مختلف آلمانی شده بود.

مجید محمددوست پخش بین المللی فیلم آلان را بر عهده دارد.

نمایش فیلمی از هلند با سابقه ۳۳ حضور بین­المللی در جشنواره فیلم کوتاه تهران

فیلم کوتاه «تابستان و دیگر چیزها» از کشور هلند در بخش بین‌الملل سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران نمایش داده می‌شود.

این فیلم ساخته Sven Bresser و یکی از آثار موفق سینمای کوتاه هلند است که تا کنون در بیش از ۳۳ جشنواره‌ جهان از جمله تورنتو، ونیز، شیکاگو و دیگر جشنواره‌های معتبر شرکت کرده و در برخی از آن‌ها نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه شده است.

بر اساس این گزارش، قالب «تابستان و دیگر چیزها» داستانی بوده و محصول کشور هلند است اما در کشور فرانسه فیلم‌برداری شده است. زبان فیلم فرانسوی و مدت زمان آن ۱۷ دقیقه و ۵۷ ثانیه است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «در پایان تابستان که آخرین کشتی، به همراه توریست‌ها و دوستان مارک آنتونی جوان جزیره را ترک می‌کنند، مارک و دوستش در جزیره متروک تنها می‌مانند».

سی وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۱۹ تا ۲۴ آبان ماه سال جاری در پردیس سینماگالری ملت برگزار می‌شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “از قضاوت کارگردان ایرانی تا نمایش فیلم هلندی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید