آخرین خبر

افتتاح رسمی پردیس سینمایی رکان در شهرستان زرقان

به گزارش اوای ایرانیان پردیس سینمایی رکان در شهرستان زرقان با حضور رئیس سازمان سینمایی پس از اخذ مجوز از سازمان سینمایی به طور رسمی با اتصال به سامانه سمفا به چرخه اکران سراسری پیوست.

پردیس سینمایی شهر زرقان استان فارس با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال و با حضور رئیس سازمان سینمایی کشور، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، شهردار زرقان، رئیس شورای اسلامی شهرستان زرقان و تنی چند از هنرمندان پیشکسوت استان فارس امروز (۹ آبان ماه) افتتاح و بهره برداری شد.

این پردیس مجهز به سالن‌های سینمایی ۱۵۲ نفره و ۵۲ نفره است و در مجموع پذیرای ۲۰۴ نفر از علاقمندان به سینما است .سالن سوم آن تا سقف ۲۰ نفر ظرفیت به زودی تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان سینمایی، در مراسم افتتاحیه پردیس سینمایی رکان در شهرستان زرقان گفت: رویکرد سازمان سینمایی کشور عدالت محوری است و بدین منظور برنامه‌های خود را در بخش‌های مختلف طراحی کرده است و خدا را شاکریم که امروز ۲۳۳ سالن در این دوره مورد بهره‌بردای قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این دویست و سی و سومین سالن سینما در کشور در طول مدت ۲ سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است، افزود: قبلا ۵۷۰ سالن به بهره‌برداری رسیده که در مجموع ۸۰۳ سالن افتتاح شده است . این در حالی است که در نظر داریم تا پایان دولت سیزدهم تعداد آن را به ۱۰۰۰ سالن سینما در کشور رسانیم.

محمد خزاعی با اشاره به اینکه در سفرهای استانی رئیس جمهور محترم برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر بودجه‌ای از سوی دولت در نظر گرفته می‌شود تا سالن سینما راه‌اندازی شود که با این روند در دولت بعد تعداد سالن‌های سینما می‌تواند به ۲ هزار سالن رسد.

وی با بیان اینکه از سوی سازمان سینمایی شهرهای فاقد سینما به دولت ارائه شده است، اظهار کرد: توزیع عادلانه امکانات در شهرستان‌ها در دستور کار قرار دارد و در سفر هفته گذشته آیت الله رئیسی به استان فارس، ۴ شهر این مصوبات را شامل شده و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه به آن اختصاص پیدا کرد.رئیس سازمان سینمایی با اشاره به ظرفیت‌های سینمایی استان فارس و نیروی انسانی قابل توجه عنوان کرد: جشنواره ملی فیلم شیراز با موضوع خانواده می‌تواند میزبان اهالی سینما و هنر باشد.

وی گفت: از ظرفیت تعزیه و نقالی در زرقان نیز می‌توان برای انتقال فرهنگی استفاده کرد.

رئیس سازمان سینمایی کشور ادامه داد: توسعه سینما، توسعه فرهنگ در کشور است اگر مشکلات فرهنگی کاهش یابد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌شود.

در ادامه این مراسم شهردار زرقان در آیین افتتاحیه این پردیس سینمایی ابتدا به گزارش مختصری از روند عمرانی این پروژه فرهنگی پرداخت و گفت: عملیات عمرانی پردیس سینمایی رکان در اواخر سال ۹۹ آغاز شد و حالا در فاصله زمانی حدود دو و نیم سال، به بهره‌برداری رسیده است. این پروژه یکی از بهترین پروژه‌های عمرانی شهرداری زرقان بوده که در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با صرف اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان به انجام رسیده است.

محمود صانعی در ادامه به بیان درخواستی از سازمان سینمایی کشور و وزارت ارشاد پرداخت و گفت: در زمان شروع عملیات عمرانی این پروژه، وزارت ارشاد به ما وعده داد که بخشی از هزینه‌ها را تقبل کند اما تاکنون مساعدتی از سمت دولت صورت نگرفته است. گرچه ما وظیفه خودمان می‌دانیم که برای مردم فرهنگ دوست شهرستان زرقان این پردیس سینمایی را افتتاح کنیم، اما برای تجهیز سالن سوم این مجموعه، دست یاری به سمت مجموعه پرتلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دراز می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان زرقان نیز با بیان اینکه پردیس سینمایی زرقان به عنوان یک مرکز ثقل فرهنگی فرهنگی نه فقط برای زرقان که برای خیلی شهرستان‌های شمالی فارس محسوب خواهد شد، افزود: کلنگ‌زنی و شروع این پروژه در زمان شورای پنجم بوده اما عمده فعالیت مربوط به تکمیل آن، در زمان شورای ششم اتفاق افتاده و چیزی که امروز می‌بینید ماحصل تلاش همکاران در شوراهای پنجم و ششم بوده است.

قاسم جمالی پس از بیان مختصری از تاریخچه شهرستان زرقان پرداخت و پیشینه تاریخی و فرهنگی این شهرستان، به اهتمام شورای این شهرستان نسبت به برگزاری جشنواره‌های مختلف اشاره کرد و گفت: به عنوان خدمتگزار مردم در شورای ششم، برنامه جشنواره‌های معنادار، منظم و ضابطه‌مند تحت عنوان جشنواره حلوا ارده سنتی زرقان که به عنوان یک برند جهانی شناخته شده است، برای نشان دادن این فرصت‌ها و توانمندی‌ها اجرا شده و سعی کرده‌ایم شروع جشنواره‌ها به عنوان یک رویداد فرهنگی کم فروغ نشود و در شورا این تصمیم گرفته شده که هر سال نسبت به سال قبل، طراوت و شادابی بیشتری را در آن شاهد باشیم.

مهدی فقیه، زهرا سعیدی و عباس افشاریان، چند تن از هنرمندان پیشکسوتی بودند که در آیین افتتاحیه پردیس سینمایی زرقان حضور داشتند.

زهرا سعیدی در این مراسم دقایقی صحبت کرد و با اشاره به پیشینه خوب زرقان در زمینه کارهای فرهنگی و هنری گفت: زمانی که ساکن شیراز بودم، همیشه در ایام محرم برای تماشای تعزیه‌ها به زرقان می‌آمدیم و پیشنهادم این است که حتما تکیه‌های خیلی خوب و مدرنی تهیه شود تا زرقان به عنوان مرکزی برای ارائه آثار هنری تبدیل شود.

این بازیگر شیرازی افزود: بی‌شک توجه مخصوص به امور فرهنگی مثل سینما، تئاتر و موسیقی می‌تواند به عنوان نجات‌دهنده مردم و پیش برنده آن‌ها به سوی راه درست، مدنظر مسئولان کشور قرار گیرد. هنر باعث می‌شود عشق و امید جوانان به زندگی بیشتر شود و در آینده ملت شادتر و خوشبخت‌تری داشته باشیم.

گفتنی است؛ رکان نام قدیم شهرستان زرقان است که به عنوان نام پردیس سینمایی این شهرستان انتخاب شد.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “افتتاح رسمی پردیس سینمایی رکان در شهرستان زرقان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید