آخرین خبر

سرنوشت نامه برخی خوانندگان پاپ به رییس‌جمهور چه شد؟

آوای ایرانیان: چندی پیش تعدادی از خوانندگان موسیقی پاپ با ارسال نامه‌ای به رییس‌جمهور، بخشی از دغدغه‌های خود را مطرح کردند و خواستار برگزاری نشستی شدند تا در این‌باره بیشتر صحبت کنند.

به گزارش آوای ایرانیان، رییس انجمن خوانندگان موسیقی پاپ درباره دلیل نگارش چنین نامه‌ای به رییس‌جمهور گفت: اگر یک ترازو را برای موسیقی پاپ در نظر بگیرید، یک کفه آن تکالیفی است که این خوانندگان در برابر قوانین دارند و کفه مقابل حقوقی است که باید در ازای انجام تکالیف برای آن‌ها قائل شوند.

محمدرضا کارچی ادامه داد: هنرمندانی که در زمینه موسیقی پاپ فعالیت می‌کنند ثابت کرده‌اند که تکالیف‌شان را انجام می‌دهند و باید میان این تکالیف با حقوق آن‌ها برابری ایجاد شود.

وی اظهار کرد: این هنرمندان از دو سال پیش به این نتیجه رسیدند که موسیقی پاپ با خلأ و فقدان روبه‌رو است و نیاز دارد بازتعریف شود و باید در برابر احترام آن‌ها به قوانین، حقوق‌شان نیز مورد توجه قرار بگیرد.

کارچی با اشاره به این‌که این نامه با ادبیات محترمانه‌ای نوشته شده بود، توضیح داد: این نامه حاشیه‌هایی درپی داشت که شاید دلیلش وجود ضعف‌هایی در نگارش نامه بود. با این حال، خوانندگان پاپ قصد بی‌احترامی به هیچ قشری را نداشتند و نمی‌خواستند در برابر موسیقی سنتی قرار بگیرند، آن‌ها فقط خواستند بگویند که توقع‌های‌شان برآورده نشده است.

کارچی درباره بازخوردهای این نامه اظهار کرد: ما پس از انتشار نامه، بازخوردهای مثبت و منفی زیادی گرفتیم که البته باید از حمایت رسانه‌ها هم برای پرداختن به این نامه تشکر کنم. بازخورد مثبت آن این بود که خوانندگان پاپ به وحدت دست پیدا کرده‌اند. آن‌ها در واقع متوجه شدند تا وقتی در میان‌شان وحدت نباشد نمی‌توانند به اهداف‌شان دست پیدا کنند. البته بازتاب‌های منفی هم وجود داشت که شاید اگر در نگارش نامه دقت بیشتری می‌شد‌، این بازخوردهای منفی ایجاد نمی‌شد.

وی ادامه داد: پس از انتشار این نامه، بعضی‌ها مواردی را به خودشان گرفتند، مثلا اهالی موسیقی سنتی نسبت به این موضوع گارد گرفتند. در حالی که در این نامه به هیچ‌وجه قصد بی‌احترامی به موسیقی سنتی وجود نداشت. ما می‌دانیم در این مدت به موسیقی سنتی هم جفا شده است. حتی افرادی که در حوزه موسیقی غیرمجاز فعالیت می‌کنند معتقد بودند در این نامه به آن‌ها تاخته شده است. در صورتی که هیچ غرض‌ورزی در این نامه وجود نداشت.

رییس انجمن خوانندگان موسیقی پاپ در پاسخ به این پرسش که انتشار این نامه چه بازخوردی از سوی رییس‌جمهور به‌دنبال داشته است، گفت: تا به حال هیچ بازخورد و تحلیلی در این‌باره نگرفته‌ایم. معتقدیم فعلا باید صبر و شکیبایی به خرج داد و این بچه‌ها قطعا به هدف‌شان می‌رسند. به هر حال رییس‌جمهور هم از همین نظام است و هدف این بچه‌ها هم صرفا اعتلای موسیقی است.

کارچی اضافه کرد: ما در همان نامه از رییس‌جمهور خواسته‌ایم که امکان ایجاد یک شبکه اینترنتی رادیویی به‌وجود آید و زیر نظر همین نظام فرهنگی کارش را انجام دهد.

نمایشگاه

 

 

 

 

 

منبع: ایسنا

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “سرنوشت نامه برخی خوانندگان پاپ به رییس‌جمهور چه شد؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید