آخرین خبر

رقابت ۱۰ هنرمند در مرحله پایانی سومین جایزه هنر معاصر «ویستا»

۱۰ هنرمند در مرحله پایانی سومین جایزه هنر معاصر ویستا برای دریافت جایزه ۳۰ میلیون تومانی رقابت می‌کنند.

رقابت ۱۰ هنرمند در مرحله پایانی سومین جایزه هنر معاصر «ویستا»

به گزارش آوای ایرانیان، سومین جایزه هنر معاصر ویستا، همچون سالهای پیشین، با هدف شناخت و معرفیِ ایده‌های برتر در عرصه هنرهای تجسمی، در آخرین مراحل برگزاری سومین دورۀ پیاپی خود قرار دارد.

در تازه‌ترین خبر ۱۰ هنرمند راه یافته به مرحله نهایی این جایزه ۳۰ میلیون تومانی و نیز هیات داوری معرفی شدند.

در سومین دوره، به دنبال فراخوانِ منتشر شده، مجموعأ ۱۸۷ طرح پیشنهادی به دست هیأت انتخاب رسید، که پس از چندین جلسه مطالعه و بررسیِ دقیقِ کارشناسانه و گفتگو در باب آنها، ۱۹ طرح از میان آنها انتخاب، و از هنرمندانِ شرکت کننده دعوت شد به طور جداگانه در حضور داوران از طرح های خود دفاع کرده و ایدۀ پیشنهادی شان را توجیه کنند.

حاصل این مصاحبه ها و جلسات دیدار و گفتگو، انتخاب ۹ طرح از سوی ۱۰ هنرمند برای راهیابی به مرحله نیمه نهایی و شرکت در نمایشگاه ایده های برگزیدۀ برتر در زمستان ۱۳۹۸ در گالری ویستا است، تا برگزیدۀ نهایی از میان آنها اعلام شود.

اسامی این منتخبین عبارت است از: اولدوز نبی زاده، ایمان جسمی، آیسا رشیدی، حمیدرضا آزاد، ساناهین بابا جانیانس، سمیرا رحبانی، شانا عبدالهیان و احسان علیزاده، کلثوم صالحی، و هوفر حقیقی.

هر چند از طرح های پیشنهادی در تمام رشته ها و رسانه های هنریِ معاصر همچون نقاشی، عکاسی، حجم و مجسمه، ویدیو آرت، چیدمان، و … در جایزۀ هنر ویستا استقبال شده و امکان راه یافتن به داوری را پیدا می کنند، به لحاظ آماری بیشترین طرح ها در رشته و رسانۀ چیدمان (اینستالیشن) ارائه شده است.

به این ترتیب، در سومین دوره از جایزۀ هنر معاصر ویستا، هیأت انتخاب مرکب از نازگل انصاری نیا، رزیتا شرف جهان، پریسا پهلوان، حمید سوری، بهنام کامرانی و بهرنگ صمدزادگان، با در نظر گرفتن معیارها و ارزش‌هایی همچون معاصر بودن، پشتوانۀ نظری، امکان اجرا، و وجود پتانسیل‌های فرهنگی، ایده‌های ارسالی در قالب طرح های پیشنهادی را مورد بررسی و داوری قرار دادند.

موضوع این دوره از مسابقه آزاد اعلام شده بود، و شرکت کنندگان می توانستند طرح های پیشنهادیِ خود را فارغ از هر محدودیتی در انتخاب رسانۀ اجرایی با هر موضوعی برای شرکت در مسابقه به گالری ویستا ارسال کنند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “رقابت ۱۰ هنرمند در مرحله پایانی سومین جایزه هنر معاصر «ویستا»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید