آخرین خبر

جشنواره تئاتر اصفهان به ارتقای کیفی برنامه‌های نمایشی کمک می‌کند

جشنواره تئاتر اصفهان به ارتقای کیفی برنامه‌های نمایشی کمک می‌کند

به گزارش آوای ایرانیان ، برگزاری جشنواره تئاتر اصفهان به اعتقاد صاحبنظران امر به ارتقای کیفی برنامه‌های نمایشی به ویژه رونق هنر تئاتر و تبادل بیشتر دانش هنری هنرمندان کمک می کند و به همین دلیل این رویداد فرهنگی در مقایسه با گذشته باید با اهمیت و برنامه‌ریزی بهتر انجام بشود.

دبیر سی ویکمین جشنواره تئاتر استان اصفهان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: ۱۰ نمایش از میان ۳۰ نمایش برای حضور در بخش پایانی این جشنواره پذیرفته شد و باهم رقابت می‌کنند.

حمید شهرانی افزود: جشنواره تئاتر امسال از نظر کیفی نسبت به سال های گذشته رشد بهتری داشت و هنرمندان نمایش‌های خوبی را برای این جشنواره آماده کردند که اواخر آبان ماه در این استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایش‌های شهرستان‌های اصفهان ، نجف آباد، کاشان ، شاهین شهر و گلپایگان به بخش نهایی جشنواره راه یافتند، یادآور شدند:  نمایش‌های سالمرگی به کارگردانی پویان عطایی ، چایی راند آخربه کارگردانی مسعود نریمانی ، شرق دور شرق نزدیک کاری از احسان جانمی ، خانه اثر عماد قلی‌پور و کُلاغ‌ها کاری از سعید محسنی از شهرستان اصفهان، مه لقا به کارگردانی احمد شکرانه از نجف‌آباد، شصت به کارگردانی هومن حیدری از شاهین شهر، تاریخ مردم کوچه بازار فرانسه در قرن ۱۸ از مهدی رضایی از کاشان، گراز به کارگردانی هادی عسگری از شاهین شهر و سبوط  نیز به کارگردانی امید نیاز از اصفهان به صورت مشروط  در بخش اصلی این جشنواره حضور دارند.

وی ادامه داد: همچنین نمایش گناه بر ضد روایت یک نویسنده به کارگردانی رامین علیزاده ازشهرستان گلپایگان در بخش جنبی سی و یکمین جشنواره تئاتر استان اصفهان شرکت دارد.

شهرانی اضافه کرد: نمایش‌های شرکت‌کننده در این جشنواره در نیمه دوم مهرماه توسط حسن کریمی، پیمان کریمی و حمید شهرانی بازبینی و مورد داوری قرار گرفت برگزیده‌ها به بخش نهایی  راه یافتند.

دبیر سی یکمین جشنواره تئاتر استان اصفهان تصریح کرد: در مجموع ۱۰ نمایش برگزیده برای حضور بخش نهایی جشنواره و یک نمایش هم برای شرکت در بخش جنبی این جشنواره منتخب شدند که  یکی از نمایش‌های برگزیده در بخش نهایی مشروط به  اصلاحات است که توسط کارگردان صورت گیرد.

اکنون نزدیک به ۴۰ گروه ثبت شده و دارای پروانه تئاتر در استان اصفهان فعالیت دارند.

هنر نمایش در اصفهان سابقه چند صد ساله دارد و نمایش های کُمدی این خطه در چهارباغ و اجراهای مشهور در تماشاخانه های سپاهان در تاریخ تئاتر طنز اصفهان ماندگار است.

سی و یکمین جشنواره تئاتر استان اصفهان از بیستم تا بیست و چهارم آبان ماه سال جاری در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان و سالن ماه حوزه هنری اصفهان برگزار می شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “جشنواره تئاتر اصفهان به ارتقای کیفی برنامه‌های نمایشی کمک می‌کند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید