آخرین خبر

سوژه‌هایی از جام‌جهانی فوتبال تا انجمن حجتیه در «سینماحقیقت»

به گزارش آوای ایرانیان  به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی سوره، در هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، مرکز مستند سوره و مرکز مستند سفیرفیلم از جمله مراکز زیرمجموعه سازمان سینمایی سوره جمعاً با ۸ اثر در این رویداد حاضر می‌شوند.

مرکز مستند سوره با چهار اثر «جمال‌الدین»، «ارجنا»، «داستان بارانی» و «محرمانه دوحه» در جشنواره «سینماحقیقت» حضور دارد.

مستند «جمال‌الدین» محصول مرکز مستند سوره، به تهیه‌کنندگی امیر روئینی و کارگردانی امیر روئینی و علی کوشا که در بخش مسابقه ملی «سینماحقیقت» حاضر است، نگاهی به زندگی و فعالیت‌های مبارزاتی سیدجمال‌الدین اسدآبادی، اندیشمند سیاسی دارد و در واقع پرتره‌ای از او در واقعه دراماتیک نهضت توتون و تنباکو است.

مستند «ارجنا» محصول مرکز مستند سوره و حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، به نویسندگی و کارگردانی عباس رفیعی مرغملکی در بخش مسابقه ملی «سینماحقیقت» حضور دارد. «ارجنا» مستندی با موضوع محیط زیست است که با تکیه بر توجه به احیای جنگل و حفظ محیط زیست تولید شده است.

مستند «داستان بارانی» به نویسندگی و کارگردانی حسین نژادموسی و تهیه‌کنندگی مجتبی احسانی و هاشم مسعودی محصول مشترک حوزه هنری استان خراسان رضوی و مرکز مستند سوره است که در بخش شهید آوینی «سینماحقیقت» حضور دارد. «داستان بارانی» درباره مردی است که زندگی‌اش را از راه صافکاری می‌گذراند اما مسایلی در گذشته او باعث شده است در شرایط روحی و جسمی حادی قرار بگیرد. وی تصمیم می‌گیرد قبل از مداوا برای دیدن دوست قدیمی‌اش به سفری هزار کیلومتری برود.

مستند «محرمانه دوحه» به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدحسن یادگاری در بخش نمایش ویژه «سینماحقیقت» حاضر است. این اثر که محصول مرکز مستند سوره و باشگاه «روایت کلمه» است، به روایت حضور تیم ملی فوتبال ایران و هوادارانش در جام جهانی ۲۰۲۲ و حواشی آن می‌پردازد.

همچنین مرکز مستند سفیر فیلم نیز با چهار مستند «رویای بزرگ»، «بچه دزد»، «رزیدنت» و «مقدس‌نما» در بخش مسابقه ملی جشنواره «سینماحقیقت» حضور دارد.

مستند «رویای بزرگ» به کارگردانی احسان مشکور و تهیه‌کنندگی حسین محمدی واله درباره رشد ورزش والیبال ایران از دهه هفتاد تا دهه نود و تبدیل شدن ورزش والیبال ایران به قطبی در جهان است.

مستند «بچه دزد» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی پورمومن به ماجرای داریوش حیدر» پرداخته که به عنوان کودکی با ناهنجاری اوتیسم توسط دولت دانمارک از خانواده‌اش جدا شده و سرگذشت مادر داریوش و تلاش‌های او برای بازگشت فرزندش به آغوش خانواده را روایت کرده است.

مستند «رزیدنت» به تهیه‌کنندگی محمدتقی بستجانی و کارگردانی امیر کوچک‌زاده است و به ماجرای رزیدنت‌های پزشکی، سختی‌ها و دشواری‌هایی که آن‌ها در مسیر اتمام دوره رزیدنتی متحمل می‌شوند و همچنین به مافیای پزشکی در ایران پرداخته است.

مستند «مقدس‌نما» به کارگردانی امیرعباس کنعانی هرندی و تهیه‌کنندگی محمد نجفی به موضوع اسلام سیاسی و غیر سیاسی پرداخته که نماد اسلام غیرسیاسی انجمن حجتیه در نظر گرفته و تلاش شده است سرگذشت این انجمن از زمان تشکیل تا ابتدای انقلاب اسلامی را روایت کند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “سوژه‌هایی از جام‌جهانی فوتبال تا انجمن حجتیه در «سینماحقیقت»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید