آخرین خبر

معرفی ۱۷ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر به تامین اجتماعی

به گزارش آوای ایراینان به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، مشاور وزیر فرهنگ و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، ارائه تسهیلات بیمه‌ای اعم از بیمه تأمین اجتماعی و بیمه درمان تکمیلی را یکی از مهم‌ترین خدمات صندوق هنر به جامعه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت این ۲ حوزه بخش اعظم بودجه صندوق نیز به این ۲ مقوله اختصاص داده شده و با مجموعه اقدامات و پیگیری های به‌عمل آمده بیش از ۱۷ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر در دولت مردمی به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند.

سید مجید پوراحمدی با تبریک فرارسیدن هفته دولت ضمن تشریح برخی از فعالیت‌ها و عملکردهای شاخص صندوق اعتباری هنر، اظهار کرد: با وجود تمام سختی‌ها در تأمین منابع، تلاش این مجموعه بر این بود تا در خصوص بیمه‌های پایه حداکثر حمایت را داشته باشیم چراکه معتقدیم مهم‌ترین حمایت صندوق به جامعه هنری کشور موضوع سلامت و خدمات بیمه‌ای است.

رئیس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در بهره‌مندی اعضا از انواع بیمه‌ها، توضیح داد: از آغاز شروع به کار دولت مردمی تعداد معرفی شدگان صندوق اعتباری هنر به سازمان تأمین اجتماعی با رشد ۴۵ درصدی از ۳۹ هزار و ۳۰۰ نفر به حدود ۵۶ هزار و ۹۰۰ نفر افزایش پیدا کرد و بیش از ۱۷ هزار نفر از آغاز به کار این دولت تاکنون به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شدند که این رقم رشد بالایی را نسبت به چندین سال گذشته نشان می‌دهد.

پوراحمدی یادآور شد: در اسفند سال گذشته، فهرست پنج هزار و ۱۰۰ نفره را به تامین اجتماعی معرفی کردیم که از لحاظ حجم و تعداد بزرگترین فهرست معرفی شده از طرف صندوق طی سال‌های گذشته تاکنون محسوب می‌شود.

وی در ادامه، افزایش تعداد اعضای تحت پوشش، ایجاد ظرفیت‌های لازم برای افزایش معرفی شدگان به سازمان تامین اجتماعی نسبت به سال‌های قبل، آگاهی بخشی به اعضا، توسعه روابط بین سازمانی را از جمله دلایل این افزایش دانست.

پوراحمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: بیمه اعضای صندوق اعتباری هنر ذیل بیمه حِرَف و مشاغل آزاد سازمان تأمین اجتماعی تعریف می شود و بیمه شدگان به اختیار خود یکی از نرخ‌های ۱۴ یا ۱۸ درصدی را انتخاب می‌کنند. ضمن اینکه به طور میانگین بیش از ۶۰ درصد از حق بیمه سالانه اعضا (معادل ۳۱۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲) به طور مستقیم از سوی صندوق (به نمایندگی از دولت) پرداخت می‌شود. طی ۲ سال گذشته سهم پرداختی صندوق برای هر بیمه شده رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر یادآور شد: با هدف حمایت از اعضایی که به دلیل نداشتن تمکن مالی قادر به پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی (سهم عضو) خویش نیستند صندوق اعتباری هنر پس از بررسی، حق بیمه تأمین اجتماعی این گروه از اعضا در قالب طرح آیین به طور کامل پرداخت می‌کند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “معرفی ۱۷ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر به تامین اجتماعی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید