آخرین خبر

محمد معتمدی: خانه موسیقی، خانه همه هنرمندان موسیقی نیست

به گزارش خبرنگار آوای ایرانیان، محمد معتمدی دقایقی پیش با حضور در برنامه زنده ساعت ۲۵ شبکه تهران در خصوص لغو کنسرت ها گفت: متاسفانه لغو کنسرت‌های هنرمندان بزرگ موسیقی چون شهرام ناظری اتفاق ناخوشایندی برای موسیقی ایران است .

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که نقش خانه موسیقی را در حل این مشکلات چه میدانید؟ گفت: به نطر بنده متاسفانه خانه موسیقی نماینده همه هنرمندان موسیقی نیست و فقط در خصوص چند هنرمند خاص مشکلاتشان را پیگیری می‌کند و در واقع اگر هم بخواهد در راستای حل اینگونه مشکلات اقدامی کند، کاری جز انتشار یک بیانیه از دستش بر نمی‌آید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بنده معتقدم در راستای حل مشکلات لغو کنسرت‌های شهرستان ها خود شخص علی جنتی به عنوان وزیر ارشاد هم کاری از دستشان بر نمی آید چه برسد به خانه موسیقی با آن وضعیتی که دارد.

وی در خصوص جشنواره موسیقی فجر گفت: برخی هنرمندان درباره دوره های پیشین جشنواره موسیقی فجر معتقد بودند که چون جشنواره دولتی است و سطح کیفی پایینی دارد نباید شرکت کرد اما آخرین دوره برپای جشنواره با تزریق بودجه فراوان خیلی از این هنرمندان در جشنواره موسیقی فجر شرکت کردند اما نکته ای که اینجا باید گفت آن است که اینکه عنوان میشود جشنواره امسال سطحش بسیار بالا بوده و ما به خاطر همین شرکت کرده ایم، توهین آشکار به شرکت کنندگان دوره های پیشین است که با کمترین دستمزد و هزینه در جشنواره موسیقی فجر  شرکت میکردند.

 معتمدی در ادامه در خصوص قطعه آهنگ “محاصره” و حال و هوای این آهنگ خود گفت: بدون هیچ گونه شعارزدگی می خواهم بگویم بنده ارادت و علاقه شخصی به شهدای عزیر دارم و این اثر صرفا در راستای عرض ارادت به شهدا و خانواده شهدا ساخته شده است.

وی گفت: نمیتوانیم انتظار داشته باشیم که موسیقی اصیل مان میلیونها مخاطب داشته باشد و البته موسیقی اصیل ایرانی مخاطبان خاص خود را دارد، دقیقا همانند سایر کشورهای دنیا، از سوی دیگر همین طیف مخاطب خاص موسیقی ایرانی هم طی سال های اخیر از بین رفته است که متاسفانه نشان ندهنده این است که در حفظ موسیقی اصیل مان موفق نبودیم که تاحدودی رسانه های شنیداری و همچنین نحوه فعالیت‌های ما هنرمندان هم اشتباهاتی داشته است.

وی ادامه داد: صداوسیما باید رسانه اصلی موسیقی اصیل ایرانی باشد تا به نوعی با ترویج انواع و اقسام موسیقی های ناسالمی که این روزها به گوش میرسد مقابله کند و از سوی دیگر موسیقی ایرانی جز اصلی هنرهای اسلامی است و از میان سابر گونه های موسیقایی قرابت بیشتری با هنرهای اسلامی دارد به طوری که درنوحه ها، اذان، مناجات  و مراسم های مذهبی مان به نوعی از موسیقی اصیل مان استفاده بهینه میشود و تعذیه هم مبتی بر موسیقی اصیل ایرانی است.

این خواننده موسیقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همیشه بی پول ترین هنرجویان آموزشگاه های موسیقی، خواننده ها هستند و از سوی دیگر این هنرجویان بنا به دلایل متعدد چیز زیادی از آموزشگاه ها نصیبشان نمیشود.

وی در خصوص جشنواره موسیقی فجر گفت: برخی هنرمندان درباره دوره های پیشین جشنواره موسیقی فجر معتقد بودند که چون جشنواره دولستی ایت و سطح کیفی پایینی دارد نباید شرکت کرد اما آخرین دوره برپای جشنواره با تزریق بودجه فراوان خیلی از این هنرمندان در جشنواره موسیقی فجر شرکت کردند اما نکته ای که اینجا باید گفت آن است که اینکه عنوان میشود جشنواره امسال سطحش بسیار بالا بوده و ما به خاطر همین شرکت کرده ایم، توهین آشکار به شرکت کنندگان دوره های پیشین است که با کمترین دستمزد و هزینه در جشنواره موسیقی فجر  شرکت میکردند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “محمد معتمدی: خانه موسیقی، خانه همه هنرمندان موسیقی نیست”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید