آخرین خبر

جزییات صدور «هنرکارت» برای هنرمندان زیر ۱۸ سال

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، حیدر مرادی یکی از مدیران پروژه هنرکارت با اشاره به مدیرعامل صندوق اعتباری هنر مبنی بر تلاش و پیگیری و رایزنی برای ارائه خدمات و تسهیلات به اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی سراسر کشور دارای هنرکارت، گفت: تلاش صندوق اعتباری هنر بر آن است تا ضمن ارائه خدمات و تسهیلات بهتر و بیشتر، افزایش سطح رضایتمندی خانواده فرهنگ و هنر را فراهم کرده و گام‌های موثری در جهت بهره‌مندی اعضاء از حقوق واقعی آنها را مهیا کند.

وی در ادامه هدف از ایجاد و پایه گذاری این شرکت را ایجاد بستری برای یکپارچه سازی خدمات ارائه شده توسط صندوق اعتباری هنر با ارائه کارت هویتی و شناسایی (هنرکارت) به اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت در سراسر کشور عنوان کرد.

مرادی با تشریح جزئیات صدور هنرکارت برای اعضا، گفت: از آغاز صدور هنرکارت تا کنون، بیش از ۹۰ هزار هنرکارت چاپ و برای متقاضیان عضو صندوق اعتباری هنر در سراسر ایران ارسال شده است.

وی همچنین با اشاره به جزئیات صدور هنرکارت برای هنرمندان زیر ۱۸ سال، تصریح کرد: صندوق اعتباری هنر معتقد است، هنر و هنروری سن و سال نمی‌شناسد لذا ارائه خدمات نیز نمی‌تواند به سن محدود باشد. بر این اساس هنرکارت مفتخر است در پاسداشت جایگاه هنروران نوجوان زیر ۱۸ سال (مورد تأیید صندوق اعتباری هنر) در سال ۱۴۰۱ برای نخستین بار اقدام به صدور هنرکارت برای این نوجوانان مستعد کرد.

مدیر پروژه اجرایی هنرکارت ادامه داد: علاوه بر عضویت شماری از هنرمندان خردسال و نوجوان در صندوق اعتباری هنر، این شرکت نیز با توجه به محدودیت‌های بانکی برای افتتاح حساب افراد زیر ۱۸ سال، طی چند مرحله مذاکره، زمینه دریافت هنرکارت برای این عزیزان را فراهم کرد.

مرادی با اشاره به فعالیت هنرمندان زیر ۱۸ سال در رشته‌های تجسمی، موسیقی، نویسندگی، نمایشی و عترت و قرآن، خاطرنشان کرد: کوچک‌ترین عضو دارای هنرکارت زیر ۱۸ سال متولد سال ۱۳۹۴ است که در چهار و نیم سالگی نخستین کتاب خود را تألیف، ترجمه، تصویرگری و در ۶ سالگی منتشر کرد و بزرگترین آنها متولد آبان ۱۳۸۴ است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا اقدامات حمایتی متعددی از چنین استعدادهایی انجام می‌شود ادامه داد: این هنرمندان خردسال و نوجوان، آینده‌سازان کشور هستند و امیدواریم ارائه هنرکارت به آنها قدمی کوچک در مسیر علاقمندی آنها به فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر برای ایران عزیزمان باشد.

مرادی در خصوص روند صدور هنرکارت برای هنرمندان زیر ۱۸ سال هم توضیح داد: روند صدور برای این افراد کمی متفاوت است. این عزیزان پس از ثبت نام در سایت هنرکارت باید به همراه یکی از والدین به شعب بانک عامل مراجعه کرده و افتتاح حساب انجام دهند. در این مرحله نباید کارت دریافت کنند و فقط اطلاعات حساب خود که شامل شماره مشتری و شماره حساب و کد شعبه‌ای که افتتاح حساب انجام شده است را به شرکت هنرکارت اعلام وشرکت نیز اطلاعات را به بانک ارسال می‌کند تا شماره کارت برای هنرمند صادر شود. سپس اطلاعات تکمیل شده برای چاپ کارت تحویل چاپخانه می‌شود. پس از چاپ، کارت برای هنرمند ارسال می‌شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “جزییات صدور «هنرکارت» برای هنرمندان زیر ۱۸ سال”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید