آخرین خبر

ستاره موزیکال الیورتوئیست در مری پاپینز

به گزارش آوای ایرانیان، دو سال از زمانی که گروه بزرگ نمایشی موزیکال الیورتوئیست به کارگردان حسین پارسایی روی صحنه رفت و با تمام بیم‌هایی که برای موفقیت یک نمایش موزیکال وجود داشت، توانست نظر بسیاری را جلب کند، گذشته است و امروز سالن‌های تمرین تالار وحدت بار دیگر پر از هیاهوی گروه بزرگی است که از تجربه دو موزیکال الیورتوئیست و بینوایان گذشته‌اند و حالا خود را برای روی صحنه بردن یکی از مشهورترین فیلم‌های کودکان تاریخ سینما؛ «مری پاپینز» آماده می‌کنند.

در آخرین ماه تابستان از شلوغی خیابان انقلاب که بگذریم، از سکوت پله های ساختمان پشتی تالار وحدت که بالا برویم و درهای سالن تمرین را که باز کنیم در کمترین فاصله با گروه ۶۰ نفره‌ای قرار می‌گیریم که خود را برای اجرای موزیکال مری پاپینز، مشهورترین فیلم کودکانه تاریخ سینما آماده می‌کنند. گروهی که به سه بخش نمایشی، آوازی و حرکتی تقسیم شده‌اند و نزدیک به شش ماه است در حال تمرین هستند.

احمد سلیمانی کارگردان و علی براتی طراح حرکات موزیکال مری پاپینز (که پیش از این با دو موزیکال الیورتوئیست و بینوایان هم همکاری داشته اند) تمام این مدت را در کنار این گروه گذرانده‌اند.

در میان این گروه بزرگ موزیکال چهره‌های آشنایی از دو کار قبلی هم به چشم می‌خورد که از جمله آنها، محمد شاکری بازیگر نوجوان نمایش الیورتوئیست در نقش داجر ناقلای الیورتوئیست و گاوروش، بینوایان است. شاکری در کنار نقش آفرینی قابل توجه هومن شکیبا در الیور توئیست چنان خوش درخشیده بود که توانسته بود هم پای بسیاری از ستاره‌های حاضر در آن موزیکال، مورد توجه و تشویق باشد.

شاکری در موزیکال مری پاپینز نقش مایکل پسربچه ای را دارد که به همراه خواهرش، جین که نقش او را عسل شاکری بازی می کند، از پدر می خواهند برای آنها پرستار رویایی شان را پیدا کند.

عسل و محمد سخت مشغول تمرین‌ها هستند و محمد به واسطه دو تجربه قبلی‌اش که در کار با این گروه داشته، عسل را همراهی بیشتری می‌کند، هرچند او هم در دنیای نمایش و فیلم کارنامه پر پیمانی چون محمد دارد اما برای اولین بار است در موزیکالی با این ابعاد قرار گرفته است.

تمرین‌ها نشان می‌دهد مری پاپینز بیشتر از آنکه به موزیکال بینوایان شباهت داشته باشد از لحاظ فرمی به الیورتوئیست نزدیک تر است اما صحبت‌ها و هماهنگی‌ها و تدارکاتی که در حال انجام است خبر از روی صحنه رفتن موزیکالی را دارد که جلوه‌های صحنه‌ای و میدانی بیشتری از الیورتوئیست و خصوصا بینوایان دارد و به دلیل همین ویژگی ها به تالار وحدت آمده تا از امکانات ماشینری و پودیوم‌های متحرک آن استفاده کند.

در کنار دو گروه نمایش و حرکت؛ گروه آوازی هم حاضر در سالن و مشغول تمرین است تا به شروع اجرا که آبان امسال اعلام شده، برسند. ضمن اینکه ترانه سرایی و دراماتولوژی مری پاپینز را محمدرضا کوهستانی بر عهده داشته که او هم تمرین های گروه های مختلف را با توجه به حساسیت بخشی که عهده دارش بوده دنبال می کند.

هنوز اسامی چهره های حاضر در این موزیکال به طور رسمی اعلام نشده اما رفت و آمدها و هیاهوی تمرین‌ها، خبر از حضور بازیگران شناخته شده‌ای را می‌دهند که دیدنشان در نقش‌‍ های یکی از محبوب‌ترین داستان، فیلم و موزیکال دنیای کودکان می‌تواند خاطره‌ساز باشد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ستاره موزیکال الیورتوئیست در مری پاپینز”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید