آخرین خبر

«پناه آخر» پاسخی به جهان معنایی امروز

«پناه آخر» پاسخی به جهان معنایی امروز

به گزارش آوای ایرانیان، کارگردان مجموعه «پناه آخر» ساخت این اثر را با یک نیت و آنهم پاسخی به جهان معنایی امروز عنوان کرد که مردم در جهان به دنبال آن هستند.

نشست خبری عوامل سریال پناه آخر روز دوشنبه مصادف با ۱۳ آبان با حضور عوامل تولید در سالن جلسات روابط عمومی صدا و سیما برگزار شد.
در این نشست بهرنگ ملک محمدی(مدیر گروه فیلم سریال مرکز سیما فیلم)، غلامرضا الماسی (مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک)، داود شاه بابایی (تهیه کننده)، داریوش یاری (کارگردان)، صادق خوشحال (نویسنده)، محمود یار محمد لو( تدوینگر) و بازیگرانی چون امین زندگانی، حدیث میر امینی، عباس غزالی حضور داشتند.

کارگردان این سریال در ابتدای این نشست، گفت: پناه آخر با یک نیت ساخته شد می خواستم پاسخی دهد به جهان معنایی امروز که خیلی از مردم در جهان به دنبال آن هستند و بعضا صداهای آنها شنیده می‌شود.
داریوش یاری تصریح کرد: وقتی صحبت از عاشورا می‌شود، همیشه یک تابلو نقاشی در ذهن ما نقش می‌بندد که ۳۰ هزار نفر در مقابل ۷۲ نفر را می‌بینیم که به نظر من همه این نمادهای صفت‌های خوب و بدی هستند که هر روز هم ما با آنها مواجه می‌شویم.

حاج مرتضی جوانمرد بود
یاری درباره شخصیت حاج مرتضی در سریال که بیش از حد مثبت تصویر شده توضیح داد: شخصیت حاج مرتضی قرار است نمایندگی کند جمعیت جوانمردان در جامعه را که نقش موثری در کشور ما داشتند. خیلی از افراد به من می‌گفتند که چرا این شخصیت تا این حد خوب است و من افسوس می‌خوردم که انگار جوانمردان ما شبیه اصحاب کهف شدند و کسی آنها را نمی بیند.

کارگردان پناه آخرگفت: جملاتی می گویم که شعاری ترین جملاتی است که تاکنون شنیده اید. لبیک یا حسین، ایستادن مظلوم مقابل ظلم و … همین جریان در تنه قصه پناه آخر سوار می شود.
وی تصریح کرد: ما در این فیلم نامه از تصمیم گیری گفتیم. اگر شعاری یا اغراق آمیز شد چون می خواهد از قهرمان و از یک تغییر و تحول بگوید. چون سعی کردیم سریالی که قرار است از امام سوم شیعیان بگوید
برای مخاطبان تکان دهنده باشد. تصمیم امام حسین ع تصمیمی تکان دهنده بود که امروز شعار شده است. ما اتفاقا خواستیم از حر بگوییم.

بازخوردهای سریال
صادق خوشحال نویسنده پناه آخر نیز در این خصوص بیان کرد: بازخوردهای خوبی از این سریال گرفتم و مردم مضامینی که در سریال مطرح می‌شد را دوست داشتند.

همدلی عامل ساخت سریال خوب

امین زندگانی یکی از بازیگران سریال پناه آخر اظهار داشت: کار آنتن دار پروژه بسیار سختی است و اگر عوامل ندانند چه می‌خواهند کار به سرانجام نمی‌رسد. خوشبختانه همدلی موجود در این کار سبب شد تا اثر خوبی تولید شود که مردم آن را دوست داشتند.
وی در ادامه گفت: من با بازپخش برخی سریال ها مشکلی ندارم اگر سریال‌ها تکرارهای بیشتری حتی در شبکه‌های دیگر داشته باشد، قطعا اتفاق بهتری خواهد بود. چراکه ما به دنبال مخاطب هستیم که به این ترتیب می‌توان چنین اتفاقی را رقم زد.

مردم با ریز بینی سریال می بینند

حدیث میرامینی نیز با تاکید بر اینکه کار در این سریال را بسیار دوست داشت گفت: امروز که پاسخگوی مخاطبان بودم متوجه شدم که مردم چقدر با ریزبینی سریال‌ها را می‌بینند. این اتفاق مسئولیت ما را بیشتر می‌کند تا بهتر کار انجام دهیم. بیاییم انرژی بیشتر بگذاریم و کارهای بهتری را تولید کنیم تا سلیقه مردم را بالاتر ببریم.

پایان غافلگیرانه

عباس غزالی هم با تاکید بر اینکه همیشه کار در تلویزیون را دوست دارم، اظهار داشت: برایم افتخار است که در کاری حضور داشته باشم که مردم آن را دوست داشته باشند. همیشه قبل از هر کاری نگرانم که نتیجه کار آبرومند باشد و اکنون از بابت بازی در این سریال از خودم راضی هستم.
وی ادامه داد: همیشه کارهای مناسبتی را خطری تهدید می‌کند که اغراق نکند و این کار از پس این چالش بر آمد که سبب خوشحالی است. نکته‌ای که در ابتدای خواندن فیلمنامه برایم جذاب بود، پایان غافلگیرانه آن بود که آن را از کلیشه دور کرد.

صرفا نمی خواهیم واقعیت ها را بگوییم

صادق خوشحال نویسنده این سریال درباره انتقاد به غیر واقعی بودن برخی سکانس ها در پناه آخر گفت: ما سعی نداریم صرفا واقعیت ها را نشان دهیم بلکه سعی داریم بهترین موقعیت را نشان دهیم. به همین خاطر است که روایت را به گونه ای پیش ببریم که تیپ به سمت شخصیت رفتیم.

باید حساس ترین ایام مذهبی را روایت می کردیم
میر امینی نیز گفت: ما در این سریال دست گذاشته بودیم روی حساس ترین ایام مذهبی مان، از ایامی گفتیم که ایران خودش صحرای کربلا است. خب معلوم است که نمی توانیم در داستانی که قرار است از محرم بگوید از شعار و قهرمان پروری دور باشیم باید کمی داستان شعاری باشد.

از حر گفتیم
یارمحمدلو نیز در همین رابطه گفت: آیا قصه ها را باور می کنید، اگر عین قصه در واقعیت اتفاق بیفتد اصلا قصه نیست مستند است. قصه دنیای خلق شده دست نویسنده است. پس می تواند ماجرا را به سمت چیزی ببرد که دوست دارد.
میر امینی تصمیم غیر عادی گرفته است و همین داستان را زیبا تر می کند.

مشکل بودجه داشتیم

مدیر گروه فیلم و سریال سیما فیلم نیز اظهار داشت: انتقادی که به سریال ما گرفته شد این بود که چرا آنقدر سریال کوتاه بود. باید گفت مشکلات بودجه باعث این مشکلات شد اما داستان می توانست در ۳۰ قسمت ساخته شود.
در نمایش خانگی پول و بودجه کلانی جا به جا می شود آن هم بدون رعایت ممیزی ها. حالا تلویزیون با تمام محدودیت ها و بودجه کمی که در دست دارد سعی می کند برای خانواده ها سریال بسازد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«پناه آخر» پاسخی به جهان معنایی امروز”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید