آخرین خبر

بازگشت علی رهبری به ارکستر سمفونیک و واکنش معاونت هنری ارشاد

علی رهبری اعلام کرد به عنوان مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران کار خود را از سر می گیرد.

وی با اعلام این خبر افزود: از صمیم قلب خوشحالم که بعد از دو هفته که مشغول رهبری ارکستر در چند کشور خارجی بودم در بهترین ایام نوروز دوباره به مجموعه ارکستر سمفونیک تهران باز می گردم.

این آهنگساز در توضیح بیشتر این اتفاق بیان کرد: طی ساعت های گذشته دیداری با آقای مرادخانی معاون هنری داشتم بنا بر این شد که مشکلات حاشیه ای ارکستر در همه جوانب مرتفع شود چرا که هدف وزیر ارشاد نیز بر این مبناست که مجموعه ارکستر سمفونیک تهران با قدرت در ایران و کشورهایی نظیر اتریش و چبن نماینده شایسته ای برای ایران باشد.

رهبری در بخش پایانی صحبت های خود تصریح کرد: از صمیم قلب به نوازندگان زحمتکش ارکستر تبریک می گویم و امیدوارم از این پس با قدرت در خدمت ارکستر باشم.

تا لحظه مخابره این خبر پیگیری های ما برای تایید این خبر از سوی بنیاد رودکی و معاونت هنری به نتیجه نرسید.

و اما شامگاه ۹ فروردین ماه در خبری که برای رسانه ها ارسال شد آمد: «در دیدار نوروزی علی رهبری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که عصر روز نهم فروردین انجام گرفت، از سوی علی جنتی پذیرفته نشدن استعفای مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران اعلام شد.

عصر دیروز دوشنبه ۹ فروردین ماه علی رهبری به همراه علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد به دیدار علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رفتند که در این جلسه اعلام شد که استعفای او پذیرفته نشده است.

همچنین در این باره معاون هنری وزارت ارشاد ضمن تصدیق این مساله عنوان کرد که استعفای علی رهبری به هیچ وجه پذیرفته نشده و همکاری با او به عنوان مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران کماکان ادامه دارد.

همچنین، قرار است در مورد شرایط قرارداد و فعالیت ارکستر در روزهای آینده جلساتی با معاون هنری وزارت ارشاد برگزار شود.

علی رهبری درباره مشکلات و حواشی پیش آمده در این مدت، بین موزیسین ها اعلام کرد: همیشه بین ما موزیسین ها مشکلاتی وجود دارد اما همواره خودمان آن را به صورت مساله ای درون صنفی از راهی که خودمان می دانیم حل کرده و خواهیم کرد.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران درباره حواشی مختلفی که در چند ماه گذشته پیرامون ارکستر سمفونیک تهران روی داده و مطالبی که پیرو آن رد و بدل شده است اعلام کرد: هدف اصلی بی احترامی به دولت یا فرد خاصی نبوده و امید است با همکاری مثبتی که در این جلسه وعده داده شد و در آینده حتما روی خواهد داد، این مسایل و حواشی برطرف شود.

رهبری برنامه های اعلام شده تا مهرماه ارکستر سمفونیک تهران را همچنان پا برجا دانست و گفت: این برنامه ها مطابق زمانبندی قبلی انجام خواهد شد و تنها به جای اجرای اپراها، ضبط قطعات آهنگسازان ایرانی را جایگزین خواهیم کرد.

او درباره برنامه سفرهای خارجی ارکستر سمفونیک تهران به چین و اتریش نیز بیان کرد: مطابق هماهنگی های  قبلی، کنسرت اختتامیه فستیوال بین المللی بهاری شانگهای پابرجا است و  سال آینده میلادی برای اجرا در کنسرت افتتاحیه فستیوال بروکنر در اتریش نیز شرکت خواهیم کرد و دعوت آنها را پذیرفته ایم.»

علی رهبری اواخر سال ٩۴ از مدیریت هنری ارکستر سمفونیک استعفا کرد در حالیکه از سوی بنیاد رودکی اعلام شد که قرارداد وی آخر اسفند سال ۹۴ به پایان می رسید.

 

بازگشت علی رهبری به ارکستر سمفونیک هنوز قطعی نیست/ بررسی اتفاقات

مدیر روابط عمومی معاونت هنری اعلام کرد تا این لحظه خبر بازگشت علی رهبری به ارکستر سمفونیک تهران تایید نمی شود.

مهدی وجدانی مدیر روابط عمومی معاونت هنری درباره مساله بازگشت علی رهبری به ارکستر سمفونیک تهران و مسئولیتی که در این مجموعه برعهده خواهد داشت توضیحاتی را ارائه داد.

وی در این گفتگو تاکید کرد: در خصوص خبر بازگشت جناب آقای رهبری به ارکستر سمفونیک به استحضار می رسانم مسائل و موضوعات مربوط به ارکستر سمفونیک در دست بررسی است و تا این لحظه باید به اطلاع برسانم این موضوع تایید نمی شود.

وجدانی افزود: هفته آینده در جلساتی که در این خصوص تشکیل می شود خبر قطعی و نهایی اعلام خواهد شد. در جلسات پیش رو درباره اینکه ارکستر سمفونیک چگونه و در چه ساختاری اداره شود نیز بحث و تصمیم گیری خواهد شد.

مدیر روابط عمومی معاونت هنری توضیح بیشتر درباره جزئیات اتفاقات امشب (۹ فروردین ماه) ارکستر سمفونیک تهران و سخنان علی رهبری را به زمانی موکول کرد که جلسات تصمیم گیری برگزار شده باشد.

منبع: مهر

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “بازگشت علی رهبری به ارکستر سمفونیک و واکنش معاونت هنری ارشاد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید