آخرین خبر

موسیقی نواحی ایران میراث فرهنگی عظیم کشور است

به گزارش آوای ایرانیان، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس این دوره جشنواره موسیقی نواحی در پیامی به مناسبت آغاز آن از موسیقی نواحی ایران با عنوان میراث فرهنگی عظیم کشور یاد کرد.

دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از روز پنجشنبه پیش‌رو (۱۶ آبان) در کرمان آغاز خواهد شد. به همین مناسبت محمد الهیاری فومنیدر پیامی نوشت: موسیقی نواحی و اقوام ایرانی از میراث فرهنگی ارزشمند کشور است که حفظ و پاسداشت این ذخیره عظیم فرهنگی و معرفی و نشر آن در داخل و خارج از کشور و تقدیر از جایگاه بزرگان و هنرمندان این حوزه از وظایف سیاست‌گذاران، مدیران و فعالان فرهنگی است.

«دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، با هدف اصلی ایجاد فرصت‌های برابر به‌منظور معرفی و گرد هم آمدن استعدادهای برتر موسیقی اقوام و نواحی ایران برگزار می‌شود. جشنواره‌ای که ظرفیت‌ هم‌زیستی فرهنگ‌های مختلف را فراهم می‌آورد و در کنار هم‌افزایی داخلی، زمینه مطلوبی برای اقدامات فراملی هنری و معرفی هنرمندان اصیل کشور در سطح جهانی را مهیا می‌کند.

موسیقی نواحی از ادوار گذشته، سینه‌به‌سینه در متن زندگی مردم ایران جریان یافته است و تنوع و تکثر این عرصه از هنر و پیوند نزدیک آن با زمینه موسیقایی  بسیاری از کشورهای منطقه در قالب ایران فرهنگی، فرصت بسیار مناسبی برای توسعه دیپلماسی فرهنگی کشور محسوب می‌شود که می‌تواند شبکه‌سازی اصولی در جامعه جهانی هنر با بهره‌مندی از رسانه موسیقی را فراهم آورد. دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حفظ و دوام و حمایت از طنین موسیقی نواحی و تحقق اهداف مذکور اهتمام ویژه دارد».

وی همچنین در پایان از تلاش‌های دبیر جشنواره، مدیران ارشد استان کرمان، مدیر کل محترم و همکاران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، مدیر و همکاران محترم انجمن موسیقی ایران، انجمن موسیقی کرمان و همکاران پرتلاشم در دفتر امور موسیقی، تمامی هنرمندان و نام‌آوران موسیقی نواحی ایران، تشکر کرده است.

دوازدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی از پنجشنبه آغاز و تا نوزدهم آبان در کرمان با محوریت تغزل و منظومه‌خوانی برگزار می‌شود.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “موسیقی نواحی ایران میراث فرهنگی عظیم کشور است”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید