آخرین خبر

موسیقی و تاثیر آن بر سیستم بدنی و ایمنی + اینفوگرافی

آوای ایرانیان: اصولا صدا می تواند با تأثیر بر سیستم شنوایی باعث انگیزش و تحریک و فعالیت بیشتر شده و به ویژه در مشاغل و فعالیت هایی که حالت یکنواختی و مداومی دارا هستند، موثر واقع می شود. البته در این مورد انتخاب نوع موسیقی متناسب با نوع کار و یا فعالیت مسئله بسیار مهمی است.

اصولاً صدا می تواند با تأثیر بر سیستم شنوایی باعث انگیزش و تحریک و فعالیت بیشتر شده و به ویژه در مشاغل و فعالیت هایی که حالت یکنواختی و مداومی دارا هستند، موثر واقع می شود. البته در این مورد انتخاب نوع موسیقی متناسب با نوع کار و یا فعالیت مسئله بسیار مهمی است. برعکس در کار هایی که نیاز مبرم به تمرکز شدید فکری دارد (نظیر کار های تحقیقاتی و مطالعاتی)، سکوت کامل لازم است و هر صدایی ممکن است باعث پریشانی فکر شود، البته این امر در برخی از افراد متفاوت است.

یکی از روشهایی که خصوصا در چند دهه اخیر متداول شده است، پخش موسیقی به منظور افزایش عملکرد شغلی و روحیه کارکنان در هنگام کار است؛ دلیل توجیهی این روش آن است که موسیقی موجب می شود تا دوره های ملالت و خستگی در کار کاهش پیدا کند و کارکنان هشیار باقی بمانند؛ بنابراین می توان گفت که موسیقی این توان را دارد که سطح توجه و هشیاری کارکنان را در حد مطلوب حفظ کند.

در ادامه با این موضوع آشنا خواهید شد که هنگام هر فعالیتی چه نوع موسیقی ای می بایست گوش دهید تا کارایی شما برای انجام آن، افزایش یابد.

اینفوگرافی؛ موسیقی و تاثیر آن بر کارایی

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “موسیقی و تاثیر آن بر سیستم بدنی و ایمنی + اینفوگرافی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید