آخرین خبر

تماشای ضیافت محترمانه تنبورها در کنار چند دف نوازی هنرمندانه

به گزارش آوای ایرانیان  به نقل از ستاد خبری شانزدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران، عصر یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ در دومین روز میزبانی استان کرمانشاه (منطقه ۴) از جشنواره موسیقی نواحی ایران ۵ اجرا در بخش اجراهای صحنه‌ای در تالار مجموعه فرهنگی هنری انتظار کرمانشاه روی صحنه رفت.

اجرای اول را تنبورنوازانی از منطقه گوران استان کرمانشاه به سرپرستی عادل کمالی روی صحنه بردند. در این اجرا عادل کمالی نوازنده تنبور و خواننده، علی کمالی نوازنده تنبور و سرنا و خواننده، سپهر ذوالنوریان نوازنده تنبور باستانی و خواننده، ماهان سیفی نوازنده تنبور ابریشم، طاهر شیروئی نوازنده تنبور و سهند سلیمی نوازنده دف مقامات «سرطراز»، «آتش بگی»، «مقام جلوشاهی»، «سِرّ غیبی»، «قره چوپی»، «بابا ناغوثی»، «سیدخاموشی» و «طرز یاری» و قطعه «پادشاه بی‌عیب» را روی صحنه اجرا کردند؛ اجرایی که با تشویق افراد حاضر در سالن همراه شد.

دومین اجرای شب گذشته را نیز عاشیق غلامحسین قربانی از استان همدان روی صحنه برد. این استاد موسیقی عاشیقی با ساز چگور خود بندهای «داستان عباس کولگز»، «داستان‌هایی از اطراف تبریز و آذربایجان» و «داستان شیرین گور چک» را نوازندگی و خوانندگی کرد.

سید تیمور مهرابی سومین اجرای دومین شب موسیقی نواحی ایران به میزبانی کرمانشاه را روی صحنه برد.

این استاد تنبورنوازی که به نمایندگی از منطقه گوران استان کرمانشاه در جشنواره حضور یافته است، اجراهایی بر اساس مقام‌های «ساروخانی» و «مجنونی» را روی صحنه برد.

در ادامه گروه موسیقی همدرنگ (هم‌صحبت) از شهرستان الیگودرز استان لرستان با نی و دهل روی صحنه حاضر شدند.

تماشای ضیافت محترمانه تنبورها در کنار چند دف نوازی هنرمندانه

امیر کریوند نوازنده نی و ایمان کریوند نوازنده دهل و خواننده قطعات «برزگری»، «عاشقی»، «نامدار خوان»، «ابوالقاسم‌خوان»، «مِکُنجوعه» و «چوب‌بازی» را اجرا کردند.

آخرین اجرای دومین شب میزبانی کرمانشاه از شانزدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران به گروه دف‌نوازی سلامیه به سرپرستی و هنرنمایی سید عطاءالله سلامیه از استان کردستان اختصاص یافت.

سید عطاءالله سلامیه به عنوان نوازنده دف و هم‌خوان، سید ناصح سلامیه به عنوان نوازنده دف و هم‌خوان، سید سینا سلامیه به عنوان نوازنده دف و هم‌خوان، سید پوریا سلامیه به عنوان نوازنده دف و دوطبله و هم‌خوان سروش عبدی به عنوان نوازنده دف و کاوه عبدالهی به عنوان خواننده و نوازنده دف تصنیف‌های «بشنو از نی» (مقام افشاری) و «ماه محرم سلطانی» (مقام افشاری)، تصنیفی از ماموستا وفایی(گوشه عشاق) و تصنیفی در مدح رسول اکرم (ص) و حضرت پیر گیلانی(مقام صبا) را روی صحنه اجرا کردند که با استقبال افراد حاضر در سالن مجموعه فرهنگی هنری انتظار کرمانشاه مواجه شد.

بخش منطقه‌ای این جشنواره، در دو بخش «نشست‌های پژوهشی» و «اجراهای صحنه‌ای» به دبیری محمدعلی مرآتی و در یک گستره ملی به‌ همت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران و با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان‌های سراسر کشور به‌صورت غیررقابتی، طی روزهای ششم الی بیست و سوم تیر ماه به میزبانی ۵ استان گلستان (۶ تا ۸ تیر)، چهارمحال و بختیاری (۱۰ تا ۱۲ تیر)، آذربایجان شرقی (۱۴ تا ۱۶ تیر)، کرمانشاه (۱۷ تا ۱۹ تیر) و کرمان (۲۱ تا ۲۳ تیر) در حال برگزاری است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تماشای ضیافت محترمانه تنبورها در کنار چند دف نوازی هنرمندانه”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید