آخرین خبر

پناه بردن به ادبیات تحریم شیوه دولت‌های بی‌منطق و مستاصل است

 

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی تهیه کننده سینما و رئیس سازمان سینمایی طی نامه‌ای سرگشاده به تحریم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد هاشمی قائم مقام وی از سوی کشورهای غربی واکنش نشان داد.

 

متن این نامه به این شرح است:

 

«تحریم حاصل عصبانیت نظام سلطه از مدیریت جریان‌ساز وزیر انقلابی فرهنگ و ارشاد اسلامی است. استعمار برای پیشبرد اهداف خود، تنها از طریق سلطه قهری عمل نمی‌کند، بلکه شیوه‌های فکری و فرهنگی را نیز در پیش می‌گیرد تا سلطه خود را نهادینه و دائمی سازد و می‌کوشند تا با تحریم چهره‌های شاخص و رسانه‌های اثرگذار در اراده پولادین و اندیشه ناب برخاسته از دین مبین اسلام خللی ایجاد کنند. زهی خیال باطل.

 

انگلیس و آمریکا در صدد هستند با تحریم شخصیت‌هایی همچون وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی آقای دکتر اسماعیلی شکل جدیدی از خوی استعماری را در حوزه فرهنگ، بازتولید کرده و به اعمال سلطه نرم در فضای جامعه بپردازند اما جهان خواهد دید نظام سلطه، همچنان که تاکنون، نتوانسته به اهداف نامشروع سیاسی، نظامی و اقتصادی خود در ایران عزیز دست یابد، در حوزه فرهنگ نیز، شکست خواهد خورد چرا که به جامعه قدرتمند با تمدنی چند هزار ساله و ملتی با اعتقاد عمیق به دین اسلام، مکتب اهل بیت (ع)، فرهنگ عاشورا و تاریخ مهدویت از این هجمه‌ها، گزندی نخواهد رسید.

 

استعمارگران این بار آشکارا به جنگ اصحاب فرهنگ و رسانه و از همه مهم‌تر به جنگ اندیشه و خرد ایرانی و اسلامی آمده‌اند. طبیعی است که اندیشه لیبرالیستی و اومانیستی تحمل رشد و شکوفایی اندیشه دینی و خدامحوری را نخواهد داشت. ضمن تلاش برای جلوگیری از تبلیغ، ترویج و تعمیق اندیشه برگرفته از نظام فکری شیعه و میراث ماندگار امامت و ولایت یعنی ولایت فقیه، مروجین و پاسداران این حریم را تحریم و عصبانیت خود را آشکار سازند. به قول شهید دکتر بهشتی «به آمریکا بگویید از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر».

 

بدون تردید، هجمه‌های ناجوانمردانه به ساحت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ما را مصمم‌تر از همیشه به سوی قوی‌تر شدن پیش می‌برد. به نظر می‌رسد تلاش‌ها و مجاهدت‌های تأثیرگذار آقای دکتر اسماعیلی و حوزه تحت امرشان در تبیین حقیقت و روایت دستاوردهای فرهنگی و تمدنی ایران عزیز در مقابله با انواع جنگ‌های ترکیبی، هجمه‌های مجازی و کمپین‌های رسانه‌ای و جریان فراگیر تحریف دشمنان، کارساز واقع شده و ترس به لانه استعمار پیر افتاده است. پناه بردن به ادبیات تحریم شیوه دولت‌های بی منطق و مستاصل است. جهان تک قطبی دیگر به پایان رسیده است. اصحاب فرهنگ و هنر هیچ‌گاه تحریم نخواهند شد. تحریم فرهنگ و هنر نشانه‌ای از گام‌های واپسین یک تمدن پوشالی و در حال سقوط است.

 

این اقدامات ضدفرهنگی نشان می‌دهد که غرب پس از شکست‌های مکرر این بار به سراغ حوزه فرهنگ و هنر آمده است. دور نیست که دستاوردهای تمدن نوین ایرانی و اسلامی با گفتمان انقلابی و افق و ادبیات جدید در جهان امروز، فراگیر و ساری و جاری شود و قله‌های پیش رو به زودی فتح خواهد شد.

اینک که آقای دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مدیران انقلابی و شجاع و آقای هاشمی قائم مقام ایشان با مدیریت جریان‌ساز و کارنامه درخشان خود مورد غضب دشمنان واقع شده‌اند همدل و همراه در کنار این عزیزان متعهد می‌شویم با تمام وجود برای سربلندی و عظمت تمدن، فرهنگ، هنر و سینمای کشورمان مجاهدانه تلاش کنیم تا با پیشروی در مسیر حقیقت نقشه‌های نظام استکباری را نقش بر آب سازیم و در این کارزار با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری تا رسیدن به وعده الهی (پیروزی حق بر باطل)، به حمایت از جریان انقلاب و نیروهای معتقد و انقلابی خواهیم ایستاد.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پناه بردن به ادبیات تحریم شیوه دولت‌های بی‌منطق و مستاصل است”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید