آخرین خبر

نامه چهره‌ها به جشنواره تورنتو/ اسپانسرت را عوض کن

به گزارش  آوای ایرانیان به نقل از ددلاین، بیش از ۲۰۰ فیلمساز از جمله آدام مک‌کی و چهره‌های برجسته‌ای چون مارک روفالو، خواکین فینیکس، جولیان مور و ریچل مک‌آدامز نامه‌ای را علیه حامی مالی جشنواره فیلم تورنتو امضا کردند.

 

در نامه سرگشاده به کامرون بیلی، مدیر جشنواره تورنتو از حامی اصلی جشنواره یعنی بانک سلطنتی آربی‌سی کانادا (RBC) برای گسترش جهانی استخراج سوخت‌های فسیلی و فعال‌سازی بی‌رویه پروژه‌ها در زمین‌های بومی بدون رضایت مالک زمین، جدا شود.

 

جشنواره فیلم تورنتو که به تازگی حامی طولانی مدت خود یعنی کمپانی «بل» کانادا را از دست داده در این نامه سرگشاده با اتهام تحقیر رهبران کشورهای آسیب دیده توسط RBC مواجه شده است.

 

جودی لونگ معاون روابط عمومی و ارتباطات جشنواره تورنتو با قدرانی از توجه جامعه فیلمسازی به این موضوع تاکید کرد این جشنواره متعهد به پایداری زیست محیطی است و اهمیت رسیدگی به تغییرات آب و هوایی را به سرعت و به طور مشترک درک می‌کند و در حال گفتگوهای فعال با RBC است.

 

RBC هم بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد از فرصت گفتگو با جامعه سینمایی استقبال می‌کند.

 

این بانک گفت معتقد است درباره تغییرات آب و هوایی باید با سرعت بیشتری برای رسیدگی اقدام شود و در حال کار برای مشارکت با جوامع بومی و رسیدن به آشتی جمعی است. این شرکت افزود افتخار می‌کند که شریک جشنواره تورنتو باشد.

 

از سوی دیگر در نامه تاکید شده جای صنعت نفت و گاز در صنعت فیلمسازی نیست و جشنواره تورنتو باید بین انتخاب یک حامی خاص نامناسب و جامعه خودش تصمیم بگیرد.

 

در نامه تاکید شده بانک سلطنتی کانادا (RBC) یکی از آلاینده‌ترین شرکت‌ها به دلیل حمایت مالی عظیم از پروژه‌های تولیدکننده گازهای گلخانه‌ای است و در راستای توانمندساز جهانی استخراج سوخت فسیلی کار می‌کند و حتی بزرگترین عامل آن در سال ۲۰۲۲ بوده و حقوق بومیان کانادا را نادیده گرفته است.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نامه چهره‌ها به جشنواره تورنتو/ اسپانسرت را عوض کن”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید