آخرین خبر

از سماع لری تا منظومه‌خوانی در سومین روز جشنواره موسیقی نواحی

سومین روز جشنواره موسیقی نواحی ایران با اجراهای متنوع از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب روایت شد.

از سماع لری تا منظومه‌خوانی در سومین روز جشنواره موسیقی نواحی

به گزارش آوای ایرانیان، سومین روز جشنواره با بخش پژوهش در سالن سینما تک هتل پارس آغاز شد و این در حالی بود که پرنگ فرازمند مقاله‌ای را با عنوان آوای غربت نشینی ارائه داد و پیام یوسف نیز درباره موسیقی شناسی کاربردی در مواجه با تغییرات فرهنگ های موسیقایی اقوام صحبت کرد.

اتاق بازرگانی نیز طبق برنامه های از پیش تعیین شدن میزبان منظومه خوانان بود که با محوریت تغزل خوانی روی صحنه رفت. عمر فرجی و رحیم خضری راوی منظومه های آذربایجان غربی شدند. سیاوش یادگاری، سلمان حسینی و عادل کرمانی منظومه های کرمانشاه را روایت کردند. همچنین سعید اسلامی نژاد و محمدجان بزرگیان نیز به اجرای منظومه هایی از کهگیلویه و بویراحمد پرداختند.

بخش دیگری از برنامه های روز سوم جشنواره نیز به اجراهای برگزیدگان جشنواره ملی جوان اختصاص داشت که در بخش موسیقی اقوام در این رویداد شرکت کردند و شایسته رتبه شدند. هنرمندانی از فارس، مازندران، سیستان و بلوچستان و خوزستان در این بخش روی صحنه رفتند.

اما یکی از پرمخاطب ترین بخش های جشنواره امسال، اجراهای هنرمندانی از موسیقی نواحی مختلف ایران است که با استقبال مخاطبان در مجموعه تاریخی گنجعلی خان همراه شده است.
اجرای لیانا شریفیان و گروهش و اجرا با ساز نی انبان از جمله اجراهای شب سوم بود که با استقبال مخاطبان همراه شد.
گروه خضری از آذربایجان، گروه سپهوند از لرستان، گروه آبیدر از کردستان، گروه میسان خوزستان و گروه هایی از کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در کاروانسرای گنجعلی خان روی صحنه رفتند.

دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران امشب در کاروانسرای گنجعلی خان به پایان می رسد.

منبع: فارس

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “از سماع لری تا منظومه‌خوانی در سومین روز جشنواره موسیقی نواحی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید