آخرین خبر

فیلترینگ دیگر بی معنا شده است

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد تاکید کرد: در عصر امروز که با دو فضایی رو به رو شده‌ایم، دیگر فیلترینگ به معنای سنتی، بی معنا شده است.

به گزارش آوای ایرانیان، همایش ملی سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۱۲ آبان  در تالار ایوان شمس در تهران افتتاح شد.

سیدمرتضی موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه موضوع سواد رسانه‌ای امروز به خانه‌های مردم هم رفته است، این مساله را حاصل یک کار جمعی به همت این مرکز و دانشگاه ها، پژوهشگاه‌ها، سازمان فناوری اطلاعات و نهادهای علمی دیگر عنوان کرد و گفت: کشور ما، روی توسعه یافتگی را نخواهد دید مگر اینکه به سواد رسانه ای و سواد فضای مجازی اهتمام بورزد.

موسویان ادامه داد: ما امروز با بحث دو فضایی رو به رو هستیم و باید الزامات و ادبیات زندگی در زیست بوم جدید یعنی فضای مجازی را بیاموزیم.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ همچنین تدوین و انتشار کتاب تفکر و سواد رسانه ای را از سوی وزارت آموزش و پرورش به عنوان کتاب درسی متوسطه، یک اقدام مهم ارزیابی کرد و در ادامه گفت:  ما باید با کار شبانه روزی خودمان را آماده رویارویی با پارادایم های جدید در عرصه فضای مجازی کنیم.

موسویان همچنین با بیان اینکه امروزه دیگر فیلترینگ به صورت سنتی بی معنا شده است، یادآور شد: امروزه بی واسطگی، اجازه ممیزی دیگران را برای شما نخواهد داد، امروز بین فرستنده و گیرنده دیگر واسطی وجود ندارد و ارگان های ممیز قادر به ممیزی نیستند.

وی گفت: امروز فیلترینگ چیزی جز هزینه در بر ندارد و با اینکه ما همچنان معتقد به فیلترینگ هستیم اما عمومیت دادن به آن امکان پذیر نیست و کار اشتباهی است.

وی در پایان گفت: سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی به این معناست که تک تک افراد این مسئولیت را احساس کنند و بتوانند در زیست بوم جدید کشور را به نقطه ای بهتر در حوزه توسعه یافتگی برسانند.

در این مراسم همچنین محمدصادق افراسیابی دبیر همایش ملی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی با اشاره به اینکه فراخوان این همایش فروردین ماه امسال منتشر شد، گفت: ۳۲۲ چکیده مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که از این تعداد ۲۵۶ چکیده مقاله به تایید هیات داوران رسید.

از تعداد اخیر هم ۱۷۸ مقاله به مرحله نهایی راه یافت و امروز حدود ۵۰ عنوان از آنها در همایش ارائه خوهد شد.

وی همچنین از چاپ کتاب چکیده مقالات همایش سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی خبر داد و گفت: برگزیدگان این همایش عصر امروز و در این اختتامیه مورد تقدیر قرار می گیرند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “فیلترینگ دیگر بی معنا شده است”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید