آخرین خبر

انتقاد تند فریدون شهبازیان از «عصر جدید» و به بیراهه رفتن خواننده جوانش

فریدون شهبازیان می‌گوید: زمانی که برنامه «عصر جدید» روی آنتن رفت، آن پسر که اصلا خواننده نبود، به دلیل حمایت‌های بی‌مورد افرادی که آنجا نشسته بودند و به نظرم چیزی از موسیقی نمی‌دانستند به بیراهه رفت و واقعا گمراه شد.

 به گزارش آوای ایرانیان، فریدون شهبازیان درباره حمایت جشنواره‌هایی چون نوای خرم از هنرمندان با استعداد گفت: به نظرم باید آن چند نوازنده ویلون به نوعی مورد حمایت قرار گیرند تا به آنها در زمینه فعالیت‌های آینده‌شان کمک شود. به طور مثال یکی از حمایت‌ها این است که استادان خوب در اختیار آنها قرار گیرد. می‌شود با سرمایه‌گذاری‌های اندک از نوجوانان و جوانان حمایت کرد. به هرحال آن نوجوان سیزده ساله، چهارده‌ساله‌ای که قطعه «به زندان»، «زنگ شتر» و دیگر آثار ابولحسن صبا را می‌نوازد و ماهور حبیب‌الله بدیعی را آنقدر خوب اجرا می‌کند باید مورد حمایت قرار گیرد. حال نمی‌دانم جشنواره‌ نوای خرم بتواند در آینده چنین حمایت‌هایی را به کار گیرد یا خیر اما امیدوارم این اتفاق بیفتد.

رهبر سابق ارکستر ملی ایران در ادامه گفت: طی روزهای گذشته خبری شنیدم مبنی بر اینکه قرار است جشنواره نوای خرم به صورت بین‌المللی شود و برگزارکنندگان تمایل دارند چنین اتفاقی رخ دهد. اگر چنین شود و متولیان این رویداد بتوانند این امکان را برقرار کنند که نوجوانان و جوانان ایرانی خارج از کشور نیز در جشنواره حضور یابند، اتفاقات مثبت و مفیدی رخ خواهد داد و امیدوارم چنین امکانی ایجاد شود و تصمیم نهایی در این‌باره با مسئولان است.

شهبازیان درباره سوءاستفاده‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای از شرکت‌کنندگان نوجوان و جوان جشنواره نوای خرم و چگونگی جلوگیری از این اتفاق نیز گفت: چنین اتفاقاتی اجتناب‌ناپذیر است و نمی‌توان جلوی آن را گرفت. شما توجه کنید، زمانی که برنامه «عصر جدید» روی آنتن رفت، آن پسر که اتفاقا خیلی بد و فالش می‌خواند و اصلا خواننده نبود، به دلیل حمایت‌های بی‌مورد افرادی که آنجا نشسته بودند و به نظرم چیزی از موسیقی نمی‌دانستند به بیراهه رفت و واقعا گمراه شد. اصلا معلوم نیست برای آن پسر چه اتفاقی رخ داده است. اینگونه که می‌گویند به جشنواره‌ای در ترکیه رفته و در آن شرکت کرده است. آن بچه باید برود درسش را بخواند و اصلا نباید چنین اتفاقاتی برای او رخ دهد. آن بچه شاید در زمینه تحصیل و درس خواندن نسبت به موسیقی استعداد بیشتری داشته باشد و حتی نابغه باشد. واقعا تعجب می‌کنم که آن داوری که در برنامه حضور داشته به‌به و چه‌چه می‌کرد و می‌گفت من خودم به تو آهنگ می‌دهم! پس کو؟ یک آهنگ به آن بچه بدهید ببینیم. شعار دادن که سخت نیست.

شهبازیان در ادامه درباره بروز اتفاقات مشابه در جشنواره نوای خرم گفت: مسئله‌ای که در برنامه «عصرجدید» رخ داده در جشنواره موسیقی نوای خرم رخ نخواهد داد، زیرا نحوه داوری آن شبیه داوری‌های آن برنامه نیست. ما قرار نیست در رویداد نوای خرم کسی را مطرح کنیم. ما می‌خواهیم استعدادهای نوجوان و جوان را مورد حمایت قرار دهیم. ممکن است بعدا هیچ‌کدام از بچه‌های شرکت‌کننده در جشنواره نوای خرم را کسی نشناسد. کما اینکه آیا در دوره‌های قبلی برخی از شرکت‌کنندگان به عنوان نوازندگان حرفه‌ای مطرح شده‌اند؟ اگر چنین اتفاقی افتاده ما از آن بی خبریم. لااقل شخصأ موردی را سراغ ندارم. اما به هرحال حمایت‌ها باید صورت گیرد تا نوجوانان و جوانان مستعد فعالیت‌های گسترده‌تری داشته باشند.

در همین جشنواره، طی دو، سه روز گذشته دختر و پسری ویلون نواختند و دوئت اجرا کردند و من که اول به آنها گفتم سازهایشان را کوک کنند، شخصأ فکر نمی‌کردم که کارشان برای دو ساز تنظیم شده باشد؛ در صورتی‌که استادشان اثر را برای دو ساز تنظیم کرده بود و حال قرار شده پارتیوتر آن را بیاورد تا ببینم. البته آن دو نوازنده در بخش‌هایی فالش بودند و تکنیکشان کافی نبود اما به هرحال اجرای خیلی خوبی داشتند.

 

 

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

یک دیدگاه در “انتقاد تند فریدون شهبازیان از «عصر جدید» و به بیراهه رفتن خواننده جوانش”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید