«سمفونی نهم» در آتش گرانی بنزین سوخت

تقوایی در تشریح این شرایط ادامه داد: از یک سو فصلی که «سمفونی نهم» در آن به نمایش درآمد فصل پرمخاطبی نبود، از سوی دیگر این فیلم همزمان با ۲ فیلم کمدی و چند فیلم کودک و فیلمهای قدرتمندی که پیش از این روی پرده بودند، به نمایش درآمد. ضمن اینکه «سمفونی نهم» از آن دسته فیلمهایی بود که ابتدا خودش باید خودش را معرفی میکرد، از همین رو برنامهریزی ما به گونهای بود که فکر میکردیم اگر یک هفته از نمایش فیلم بگذرد مخاطب فیلم را درک میکند، البته این اتفاق افتاد و فروش ما بعد از چند روز اول که بد بود، روند صعودی پیدا کرد، اما در این میان ۲ اتفاق دیگر رخ داد. همزمان با اکران فیلم ما، «خانه پدری» برای بار دوم رفع توقیف شد. ما میدانیم آن فیلم هم حق اکران دارد، اما این بی برنامگی که در بخش اکران وجود دارد فیلمهای زیادی را نابود میکند. این در حالی است که این فیلمها برای مردم و سینمای ایران با سرمایه و زحمت زیاد نیروها ساخته میشود. شرایط وقتی بدتر میشود که هیچ فضایی برای دیده شدن، به این گونه فیلمها نمیدهند. در نتیجه وقتی فیلمهای کمدی اکران میشوند، سینمادار با توجه به استقبال مخاطب، ترجیح میدهد روی فیلمهای کمدی بیشتر مانور بدهد.
راه ارتباطیمان با مخاطبان فیلم قطع شد!
تهیهکننده «سمفونی نهم» ادامه داد: از سوی دیگر حال و روز مردم هم خوب نیست. وقتی اتفاق این چنینی در جامعه رخ میدهد مردم هم آنقدر روحیه ندارند که به دنبال تماشای فیلم بروند. چراکه اولویتهای دیگری دارند و دچار یک به هم ریختگی ذهنی میشوند که باعث میشود سینما لطمه میبیند.
وی افزود: متاسفانه نکته دیگری درباره فیلم ما رخ داد که من نمیدانم از روی جهالت و یا خیانت عدهای بود، این بود که عدهای سکانسی از این فیلم را به طور مرتب پخش کردند و روی آن مانور دادند؛ از همین رو خیلیها فکر کردند «سمفونی نهم» فیلم مسالهداری است. همین موضوع وزارت ارشاد را نگران کرد در حالی که «سمفونی نهم» اصلا جای نگرانی ندارد، چون فیلم شریفی است و تمدن ایرانی را برجسته میکند کما اینکه فیلم خودش میتواند از خودش دفاع کند.
با یک هفته تمدید اکران، ضررها جبران نمیشود
وی درباره شرایط تبلیغاتی «سمفونی نهم» عنوان کرد: دوستان در تلوزیون به ما لطف داشتند و تبلیغات تلویزیونی ما بد نبود، اما در حال حاضر بخش زیادی از تبلیغات مربوط به حوزه فضای مجازی است که ما عملا آن را از دست دادیم.
تقوایی در پایان تصریح کرد: به نظرم اگر این فیلم در زمان دیگری به نمایش گذاشته میشد میتوانست به فروش خوبی برسد. عواملی که فیلم داشت فارغ از موضوع و ساختار به خودی خودی میتوانست مخاطب جذب و فروش خوبی را تجربه کند. با این وجود امیدوارم همه به هم کمک کنیم. من فکر نمیکنم کشوری بدون پیشرفت در حوزه فرهنگ، بتواند در اقتصاد یا حتی سیاست موفق باشد. امیدوار صاحب نظران و مدیران این موضوع را درک کنند.
برچسب ها آوای ایرانیاناخبار سینمااخبار فرهنگی هنریزینب تقواییفیلم سمفونی نهمگرانی بنزین
0 دیدگاه در “«سمفونی نهم» در آتش گرانی بنزین سوخت”