آخرین خبر

دفاع تمام قد فرهاد جم از مجری شدن بازیگران/ اجرای بد ربطی به بازیگر بودن ندارد

دفاع تمام قد فرهاد جم از مجری شدن بازیگران/ اجرای بد ربطی به بازیگر بودن ندارد

 به گزارش آوای ایرانیان، فرهاد جم گفت: نگاه من به اجرا و اجراهایی که تا کنون داشته ام همیشه به این شکل بوده که سعی کرده ام از فضای آشنا و حسی که مخاطب با تصویر و صدای من دارد استفاده کنم و یک اجرای صمیمی داشته باشم تا حرفهای من به دلش بنشیند و آنها را دنبال کند.

حضور گسترده بازیگران در قامت مجری در برنامه‌های مختلف تلویزیون یکی از پرچالش‌ترین مسایل این روزهای صداوسیماست که به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها آتش آن سرد شود و روزی نیست که شاهد اخباری درباره حواشی حضور این سلبریتی‌ها در برنامه‌های مختلف تلویزیون نباشیم. ولی آیا این حضور در دراز مدت می تواند مشکلاتی را برای تلویزیون ایجاد کند؟ حضور بازیگران در قامت مجری در تلویزیون چه تاثیراتی را در کلیت اجرا ایجاد می کند؟ و…اینها سئوالاتی است که در گفتگو با فرهاد جم بازیگر سریال «ستایش» و مجری تلویزیون پرسیدیم.

بخش‌هایی از گفتگو با این بازیگر را مرور می‌کنیم.

در این چند ساله اخیر که حضور بازیگران در تلویزیون به عنوان مجری زیاد شده است ظاهرا بیشتر حضورشان به عنوان ویترینی فریبنده و جلب کننده مخاطب در برنامه است. مجری های این گونه برنامه ها عموما از فن اجرا سر در نمی آورند و حتی با همه اینها هنوز بعد از سالها این قضیه هم خیلی برای مخاطب قابل هضم نیست.

من کاملا با نظر شما مخالف هستم. نمی دانم شاید آن چیزی که به عنوان اجرا و فنون اجرا در ذهن شماست و همه این سالها دیده اید شاید چیز درستی نبوده باشد. البته این را هم بگویم بازیگرانی را که در این سالها اجرا داشته اند و موفق نبوده اند نیز داشته ایم اما به هر شکل اگر زمانی که از وجود یک بازیگر به عنوان مجری استفاده می شود، اگر این انتخاب درست انجام شده باشد، می تواند مخاطب را از آن فضای خشک برخی اجراها دور کند و او را به یک فضای صمیمی دعوت کند.

ولی به هر حال نگاه من به اجرا و اجراهایی که تا کنون داشته ام همیشه به این شکل بوده که سعی کرده ام از فضای آشنا و حسی که مخاطب با تصویر و صدای من دارد استفاده کنم و یک اجرای صمیمی داشته باشم تا حرفهای من به دلش بنشیند و آنها را دنبال کند.

این که بوده اند بازیگرانی که اجراهای خوبی نداشته اند هیچ ربطی به بازیگر بودنشان ندارد بلکه کسانی که در کنار او بوده اند به عنوان کارگردان و…نتوانسته اند در برقراری این ارتباط به او کمک کنند.

خیلی از مجری های تلویزیون بر این نظر هستند که وجود بازیگران به عنوان مجری بازار آنها را کساد کرده و آنها را خانه نشین کرده اند و این ها همه به خاطر این است که تلویزیون می خواهد با بکارگیری بازیگران مخاطبانی را که از تلویزیون قهر کرده اند باز گرداند.

بعید می دانم کسی بتواند جای دیگری را تنگ کند هر کس می تواند توانایی خودش را نشان بدهد و بتواند کارش را به بهترین نحو انجام بدهم. اگر هم به این شکل باشد به نظرم این راهکار بدی نیست. این که من فکر کنم وقتی می خواهم فلان برنامه را بسازم چه کسی می تواند بهترین کمک را بکند تا یک برنامه مخاطب پسند داشته باشیم. این که فکر برنامه ساز باشد چیزی بدی نیست همه می خواهند برنامه شان دیده شود. که در این راه راهکارهای متفاوتی داشته باشد که استفاده از بازیگر به عنوان مجری شاید یکی از آنها باشد. به هر جهت یک انتخاب درست نصف موفقیت است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “دفاع تمام قد فرهاد جم از مجری شدن بازیگران/ اجرای بد ربطی به بازیگر بودن ندارد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید