آخرین خبر

میلاد کیایی: فرهنگ مقدم بر هر هنری است

امید موسیقی ایران به استعدادهای تازه/ «فرهنگ» مقدم بر هر هنری استعضو هیات داوران ششمین جشنواره موسیقی «نوای خرم» معتقد است هنرمندان کودک و نوجوان شهرستانی با استعداد و توانایی خود در نوازندگی و خوانندگی آینده روشنی را برای موسیقی ایرانی رقم می‌زنند.

میلاد کیایی نوازنده، آهنگساز و عضو هیات داوران ششمین جشنواره موسیقی «نوای خرم» در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن در آستانه برگزاری این رویداد موسیقایی بیان کرد: خوشبختانه با توجه به حضور مستمری که در رویدادهای مختلف حوزه موسیقی دارم، دورنمای روشنی را برای آینده موسیقی این سرزمین تصور می‌کنم، چرا که به معنا و مفهوم مطلق کلمه معتقدم هنرمندان کودک و نوجوان شرکت‌کننده در این جشنواره‌ها آینده‌سازان کشور هستند و ما قطعاً با اتکا به توانایی آن‌ها شاهد شکوفایی فرهنگ و هنر خواهیم بود.

وی ادامه داد: در این دوره نوجوان‌هایی در حد نبوغ از شهرستان‌ها آمده‌اند که واقعاً مایه افتخار آینده مملکت ما خواهند بود. به همین دلیل من همیشه به آینده نه چندان دور خوش‌بین هستم و با دیدن چنین استعدادهایی واقعاً احساس غرور به من دست می‌دهد. البته باید این نکته را هم عنوان کنم که این استعدادها باید از لحاظ فرهنگی و اخلاقی در راه صحیح گام بردارند. یعنی مدرسین آن‌ها باید آن آگاهی لازم را داشته باشند. چراکه از قدیم همیشه فرهنگ مقدم بر هر هنری بوده است.

کیایی درباره راهکارهایی که می‌توان به کار گرفت تا استعدادهای حاضر در جشنواره مورد استفاده تبلیغاتی قرار نگیرند، اظهار کرد: باید بخش تبلیغاتی این موضوعات را کم کرد و به جنبه‌های معنویت و فرهنگی آن بیشتر افزود.

این استاد موسیقی در پاسخ به این پرسش که با توجه به گذشت شش دوره از این جشنواره چه رویکردهای می‌تواند در جهت کشف استعدادهای واقعی در دستور کار جشنواره قرار گیرد، گفت: یکی از مواردی که من در این چند دوره‌ای که به‌عنوان داور در جشنواره بودم، روی آن خیلی تأکید داشتم، این بود که مسئله رقابتی آن را حذف کنند که اتفاقاً اکنون تا حدودی این موضوع پذیرفته شده است.

عضو هیات داوران ششمین جشنواره موسیقی نوای خرم در پایان گفت: کسی که اول می‌شود، می‌گوید حقم بود و ممکن است بر اساس غرور نوجوانی از حرکت و تلاش باز بایستد. همچنین افرادی که ممکن است دوم، سوم و یا کنار گذاشته شوند، دلشان چرکین شده و خواهند گفت که حق ما خورده شده است. بنابراین همه قابل تقدیر هستند و نظر من این است که به همه شرکت‌کنندگان تقدیرنامه داده شود.

ششمین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم) از روز پنجشنبه ۳۰ آبان ماه به مدیریت بردیا صدرنوری و دبیری ناصر ایزدی توسط موسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش» با حضور هنرمندان شرکت‌کننده گروه سنی کودک و نوجوان آغاز شده است. طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته هنرمندان شرکت کننده در بخش‌های تک نوازی و تک خوانی، اجراهای دو و سه نفره و اجراهای گروهی روزهای پنجشنبه ۳۰ آبان و جمعه ۱ آذر ماه در مجتمع فرهنگی هنری نور و روزهای پنجشنبه ۷، جمعه ۸، پنجشنبه ۱۴ و جمعه ۱۵ آذر در فرهنگسرای نیاوران آثار خود را ارائه می‌دهند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “میلاد کیایی: فرهنگ مقدم بر هر هنری است”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید