آخرین خبر

افشاگری یک خواننده درباره مافیای موسیقی

به گزارش آوای ایرانیان، یک آهنگساز و خواننده کشورمان وضعیت موسیقی کشور و جولان مافیای موسیقی در خرید و فروش تیتراژ سریال‌ها و آلبوم‌های موسیقی را توصیف کرد.

حامد محضرنیا آهنگساز و خواننده کشورمان پیرامون وضعیت موسیقی کشور گفت: در گذشته بسیاری از خوانندگان به اجرای موسیقی مذهبی علاقه داشتند و خصوصاً در آستانه ماه محرم و ماه مبارک رمضان آثار موسیقیایی متناسب با این ایام منتشر می‌کردند.

وی افزود: اما در سال‌های اخیر این روند کاهش یافته و بسیاری از خوانندگان از این فضا دور شده‌اند. برخی راز موفقیت را در اجرای کارهای عاشقانه و ضعیف می‌بینند، که البته با اتفاقاتی که در سال‌های اخیر رخ داده و برخی از خوانندگان با کارهای بسیار سست و ضعیف یک شبه به شهرت رسیده‌اند، چنین تصوری به‌وجود آمده است.

محضرنیا تأکید کرد: بسیاری از تهیه‌کنندگان موسیقی با صرف پول‌های کلان برخی ‌ترانه‌ها را یک‌شبه و به‌طور گسترده در فضای مجازی منتشر می‌کنند و همین کار باعث به شهرت رسیدن برخی خوانندگان با آثار ضعیف می‌شود.

این خواننده کشورمان گفت: در کشورمان حدود ۵ تهیه‌کننده موسیقی داریم که مافیای موسیقی کشور محسوب می‌شوند. در بسیاری از موارد با دریافت پول‌های کلان از برخی خوانندگان به آنها تیتراژ سریال اختصاص می‌دهند و به این ‌ترتیب خرید و فروش تیتراژ سریال‌ها به یکی از راه‌های درآمدزایی برای عده‌ای تبدیل شده است.

محضرنیا گفت: یکی دیگر از اقدامات درآمدزایی در موسیقی، پخش آن در فضای مجازی است به طوری که برای پخش یک موسیقی در فضای مجازی به شکل، کلیپ، دابسمش و… مبالغی بین ۱۰ الی ۳۰۰ میلیون تومان از خواننده طلب می‌کنند و برخی از خواننده‌ها که توانایی آن را دارند پرداخت می‌کنند و برخی دیگر که توانایی آن را ندارند نمی‌توانند آثارشان را منتشر کنند.

محضرنیا با اشاره به اینکه وزارت ارشاد قانونی وضع کرده که انتشار تک‌آهنگ نیز نیاز به مجوز دارد، خاطرنشان کرد: در حوزه متن ‌ترانه‌ها نیز همین رویه وجود دارد و معلوم نیست چه کسانی و طبق چه دستورالعملی به برخی ‌ترانه‌های سخیف و سست و بی‌مایه مجوز می‌دهند. البته این امر نشان می‌دهد که نه قانون درستی در این حوزه وجود دارد و نه افراد مسئول، صلاحیت تصمیم‌گیری و نظارت در این حوزه را دارند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “افشاگری یک خواننده درباره مافیای موسیقی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید