آخرین خبر

دوستی با زرویی از کجا آغاز شد/ کوشش میرباقری برای «سلمان فارسی»

دوستی با زرویی از کجا آغاز شد/ کوشش میرباقری برای «سلمان فارسی»

امرالله احمدجو از چگونگی دوستی خود با زنده یاد زرویی نصرآباد گفت.

به گزارش آوای ایرانیان، امرالله احمدجو نویسنده و کارگردان در گفتگوی تلفنی با برنامه «سلام صبح بخیر» و حسین کلهر مجری این برنامه درباره ابوالفضل زرویی نصرآباد، گفت: تمام وجود او امید به زندگی بود. در آخرین دیدارمان هم که بسیار طولانی بود او تماما در تمسخر مرگ و بیماری سخن می گفت. بیماری او شناخته شده و حاد بود اما گفتگوی ما تماما در تحقیر بیماری و مرگ گذشت و امید به زندگی و امیدواری جزو خصایص او بود.

وی با اشاره به روحیه حساس این شاعر فقید، تاکید کرد: معمولا حساسیت های این شخصیت ها در قالب آثار هنری شوخ طبعانه بروز پیدا می کند و آینه صافی است که مخاطب در آن نگاه می کند.

کارگردان «تفنگ سرپر» یادآور شد: آن شب بیشتر صحبتمان درباره کلیات طنز بود. دوستان می دانند که ایشان مطلقا اهل خودستایی نبودند و آخرین شب ما به مرور خاطرات گذشت.

احمدجو یادآور شد: ما در دفتر علی میرفتاح و هفته نامه مهر با هم آشنا شده بودیم و بعد از آن خیلی زود دوستی عمیقی بین ما شکل گرفت با اینکه من اصفهان بودم و ایشان تهران و کمتر همدیگر را می دیدیم اما از طریق تلفن با هم گپ  می زدیم.

وی در ادامه درباره روند نگارش سریال «سلمان فارسی» توضیح داد: نگارش فیلمنامه این کار توسط خود آقای میرباقری انجام شده است و ایشان جانشان را در این متن گذاشته اند و همچنان دست بردار نیستند. من هم هرجا توانستم در کنار ایشان بوده ام. کار اصلی را ایشان کرده اند و مرتب سعی می کنند متن را با ریتم بهتری ادامه بدهند. من هم بازنویسی را تمام کردم.

کارگردان «پشت کوهای بلند» در پایان درباره زمان کلید خوردن سریال تازه میرباقری خبر داد: ان شاءالله آخر این ماه سریال «سلمان فارسی» کلید می خورد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “دوستی با زرویی از کجا آغاز شد/ کوشش میرباقری برای «سلمان فارسی»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید