آخرین خبر

زمان اکران مستند «مشق امشب» در ایران مشخص شد

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی فیلم، «مشق امشب» به کارگردانی اشکان نجاتی و مهران نعمت‌اللهی از ۲۱ دی ماه در سینماهای «هنروتجربه» اکران می شود.

این فیلم مضمونی را که عباس کیارستمی در سال ۱۳۶۷ در فیلم ماندگار «مشق شب» به آن پرداخته است، به روزرسانی می‌کند و لایه‌های پنهانی از نظام آموزشی امروز را که از دید جامعه دور مانده است، به تصویر می‌کشد.

مستند «مشق امشب» که خود را برای اکران در ایران آماده می کند پیش از این در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «ایدفا» در آمستردام هلند که معتبرترین جشنواره مستند جهان لقب گرفته و در شصت و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم زلین جمهوری چک که یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کودک و نوجوان در جهان محسوب می‌شود حضور یافته و همچنین در شهر لندن نیز روی پرده سینمای Bertha DocHouse رفته است. این مستند در بخش مستندهای اجتماعی – انتقادی بیست و چهارمین جشنواره فیلم مستند لیوبلیانای کشور اسلوونی، چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم استانبول ترکیه نیز به نمایش در آمده است.

ساخته مشترک اشکان نجاتی و مهران نعمت‌اللهی عنوان برترین مستند را در بخش فیلم‌های مستند هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس دریافت کرد و با تصمیم دبیر جشنواره منشور طلایی کوروش نیز به این مستند اختصاص یافت.

روزنامه گاردین در یادداشتی فیلم «مشق امشب» را تحسین کرده و درباره اهمیت این فیلم چنین نوشته است: مستند دلخراش و دردناک «مشق امشب» یک پیش‌فرض ساده دارد؛ مصاحبه با بچه‌های مدرسه‌ای ایرانی و قرار دادنشان جلوی دوربین و پرسش درباره زندگی، مدرسه، تکالیفشان و امید به آینده. این فیلم به نوعی دنباله‌ای بر مستند «مشق شب» ساخته عباس کیارستمی پدرخوانده سینمای مدرن ایران است. فیلمی که در آن همان سوالات را برای کودکانی که در سایه جنگ ایران و عراق بزرگ می‌شدند، مطرح می‌کرد. در فیلم همچنین درباره سیستم آموزشی ایران توضیحاتی ارایه می‌شود اما چیزی که باقی می‌ماند، تصویر ویرانگری از شکاف بین طبقه فقیر و غنی است. تماشای این فیلم آسان نیست، با این حال باید بدانیم بدون اینکه دنیا چشمانش را روی این بچه‌ها بندد، آنها خودشان به اندازه کافی نامرئی هستند.

عوامل «مشق امشب» عبارتند از طراح و کارگردان: اشکان نجاتی و مهران نعمت‌اللهی، مدیر فیلمبرداری: حامد فرشته‌حکمت، صدابردار: فرید پیرایش، صداگذار: سیدرضا گدازگر، تدوین: وحید گلستان، دستیار تدوین: مطهره روحینیا، طراح تیتراژ: کورش پارسانژاد، دستیار اجرایی تیتراژ: محمد مهرانفر، برنامه ریز: مرجان پروین‌حسینی، منشی صحنه: مهسا معارف‌خواه، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، ساخت تیزر: ماهک منصوریان، مدیر تولید: منصور غلامی، عکاس: غلامرضا بهرامی، الناز افتخاری و زهره لطفی، طراح سایت: ایمان نعمت‌اللهی، مترجم: صنم کلانتری، زیرنویس: پوریا صدر، مدیر تدارکات: حسین کریمی، طراح پوستر: سیدجعفر ذهنی، طراح لوگو: سعید سلیمی، تهیه‌کننده: اشکان نجاتی و مهران نعمت‌اللهی، عرضه و پخش بین‌الملل: محمد اطبایی و مشاور رسانه‌ای: نغمه دانش آشتیانی.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “زمان اکران مستند «مشق امشب» در ایران مشخص شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید