آخرین خبر

دومین پروژه ناعکاسی در خانه هنرمندان/ ۲ نمایشگاه تجسمی تمدید شد

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، برپایی ۲ نمایشگاه تجسمی در خانه هنرمندان ایران تمدید شد و دومین مجموعه عکس از پروژه ناعکاسی با عکس‌های نگین پزنده و غزل فلاح‌مهر با عنوان «مجسمه‌های گمنام»، عصر روز دوشنبه ۱۲ تیر در گالری محیطی خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

در بخشی از توضیح پروژه ناعکاسی آمده است: «در [نا] عکاسی اصالت نه با عکس است و نه با تسلط بر امر عکاسانه؛ بلکه اصالت با فرآیند تولید اثر هنری و شخصیت هنرمند است. [نا] عکاسی نه با هستی، که با امر شدن سر و کار دارد در نتیجه سراسر تردید است. این تردید به [نا] عکاسی و همه امور مرتبط با آن خاصیتی ابطال‌پذیر می‌دهد و آن را در طول زمان تجدیدپذیر می‌کند، همانند رودی که هیچ‌گاه نمی‌توان در آن دو بار شنا کرد.»

«مجسمه‌های گمنام»، مجموعه آثار نگین پزنده و غزل فلاح‌مهر به‌عنوان دومین نمایشگاه از پروژه ناعکاسی روز دوشنبه ۱۲ تیرماه ساعت ۱۶ در گالری محیطی خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

در بخشی از توضیح این نمایشگاه آمده است: «نمی‌دانیم چه تعبیری برایشان مناسب‌تر است؛ بگوییم مجسمه‌های رها شده یا فراموش شده، بپرسیم مجسمه‌هایی از ناکجا برای کجا؟ هرچه بگوییم و بپرسیم اهمیتی نخواهد داشت، آن‌ها خوانده خواهند شد: آثار هنری برآمده از برپایی نُه دوره سمپوزیوم مجسمه‌سازی در شهر تهران‌.

دقیقاً نمی‌دانیم در چه برهه زمانی مشخص، مسأله مجسمه‌های سمپوزیوم یقه‌مان را گرفت و تا اکنون رها نکرد. اما می‌دانیم که از آن‌ها عکس گرفتیم، آمدیم، حرف زدیم، به عنوان دانش‌آموخته‌های مجسمه‌سازی متعجب شدیم و ابعاد ناگشوده‌ای گشوده شد و تصمیم گرفتیم با مسئله از بیخ و بن کشتی بگیریم.»

نمایشگاه عکس «مجسمه‌های گمنام» تا دوم مرداد ماه میزبان علاقه‌مندان است.

خانه هنرمندان ایران پروژه ناعکاسی را با همکاری گالری ریشه و کالکتیو متافور اجرا می‌کند.

همچنین برپایی نمایشگاه‌های «سطل آشغال» و «روایت سهمگین ترانه حوا» به مدت یک هفته تمدید شد.

بر این اساس نمایشگاه نقاشی‌های جواد قنبرپور با عنوان «سطل آشغال» در گالری زمستان و نمایشگاه عکس‌های خوشه شایان با عنوان «روایت سهمگین ترانه حوا» در گالری بهار تا ۱۹ تیرماه میزبان علاقمندان خواهد بود.

خانه هنرمندان ایران روزهای شنبه تعطیل است و علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند روزهای یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ به گالری‌های این مجموعه مراجعه کنند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “دومین پروژه ناعکاسی در خانه هنرمندان/ ۲ نمایشگاه تجسمی تمدید شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید