آخرین خبر

کوارتت «کاسته» با اجرای قطعات جدید به تالار وحدت رسید

کوارتت «کاسته» از مجموعه‌های فعال در حوزه موسیقی در آستانه انتشار سومین آلبوم خود روز یکشنبه اول دی‌ماه تازه‌ترین کنسرت خود را در تالار وحدت تهران برگزار خواهد کرد.

به گزارش آوای ایرانیان، کوارتت «کاسته» از مجموعه‌های فعال در حوزه موسیقی در آستانه انتشار سومین آلبوم خود، روز یکشنبه اول دی‌ماه تازه‌ترین کنسرت خود را به تهیه‌کنندگی موسسه «هرمس» در تالار وحدت تهران برگزار خواهد کرد.

در این کنسرت که ساعت ۲۱:۳۰ تاریخ یاد شده میزبان علاقه‌مندان موسیقی خواهد بود، کوراتت کاسته قطعات جدیدی از سومین آلبوم خود را همزمان با بیستمین سال فعالیت نشر«هرمس» پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد. این در حالی است که اجرای گزیده‌ای از ساخته‌های قبلی این گروه بخش دیگری از برنامه را تشکیل می‌دهد.

اعضای کوارتت کاسته را احسان صدیق  نوازنده گیتار الکتریک، مازیار یونسی پیانو و آوا، سهیل پیغمبری نوازنده ساکسیفون، کلارینت و روزبه فدوی نوازنده درامز تشکیل می‌دهند. این در حالی بود که مرحوم پیتر سلیمانی‌پور نیز طی سال‌های گذشته از اعضای ثابت گروه بود.

این کوارتت که بانی آن احسان صدیق است، در اواخر سال ۹۱ تشکیل شد و موسیقی آن‌ها مبتنی‌بر خلاقیت گروهی و انفرادیِ اعضایش است و قالب آن از ریتم محلی تا ساخته‌های آزاد را شامل می‌شود. آن‌ها تمایل به خلق آثاری دارند که بازتابنده نگاه امروزی‌شان به موسیقی جهان باشد. کوارتت کاسته گذر خود از میان موسیقیِ دهه ۷۰ میلادی تا آواهای محلی، از موسیقی آوانگارد سده بیستم تا موسیقی جَز معاصر را با چاشنی بداهه‌نوازی به ساختاری شنیداری تبدیل می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کوارتت «کاسته» با اجرای قطعات جدید به تالار وحدت رسید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید