آخرین خبر

نمایشگاه طراحی «اختلال چندگانه» در گالری والی

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی گالری والی، سمانه اسحاقی درباره نمایشگاه «اختلال چندگانه» گفت: «اختلال چندگانه» عنوان نخستین نمایشگاه انفرادی من است و دراین نمایشگاه ۴۰ طراحی را که در فاصله سال های ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۲ خلق کرده ام، به نمایش گذاشته ام.

وی درباره وجه تسمیه انتخاب عنوان اختلال چندگانه گفت: اگر زندگی یک فریم نامنقطع باشد، بروز اختلال در آن شکلی از پارازیت را پدید می‌آورد. این غریبۀ تازه وارد که خود را تحمیل کرده برآن است تا از راه ایجاد نقصان، پیوستگی زندگی را تهدید کند. مثل موتوری که نیم سوز شده این موجود مزاحم و سمج قرار است در ما برای همیشه یا دست کم برای مدتی طولانی خانه کند.

اسحاقی ادامه داد: بنا به تجربه شخصی‌ام این ناگزیری بیش از همه وقت ما را در مواجه عریان با اضطراب مرگ یا بهتر است بگویم هراس از زندگی ناکرده و کارهای نیمه تمام قرار می دهد. شاید کمتر چیزی بتواند این طور امکان دوباره به چنگ آوردن زندگی و حرکت و ساختن را مسیر بکند. کارهای این دوره برای من به نوعی با تلاش برای بازپس‌گیری اصالت زندگی توأمان شده است. از این رو کوشیده ام تا نه فقط در خود بلکه با جستجوی اشکال دیگراختلال در محیط پیرامون به این ضرورت پاسخ بدهم.

این هنرمند جوان درباره موضوعاتی که دراین مجموعه به آن‌ها پرداخته گفت: آثار این مجموعه از نظر موضوعی متنوع هستند و دغدغه‌های فردی، اجتماعی، محیط زیستی و زنان از جمله موضوعاتی بوده که در این مجموعه به آن‌ها پرداخته ام و اثر تلاشی برای به نمایش گذاشتن اختلالی چندگانه است.

اسحاقی درباره متریالی که برای خلق این مجموعه از آن استفاده کرده، گفت: من از دوران کودکی به ابزارهای که پایه آنها جوهر است، علاقه داشتم و این علاقه همچنان با من است کار کردن با روان نویس و خودکار جسارت خاصی به من می‌دهد و سال‌هاست که با روان نویس، خودکار و هر ابزاری که پایه آن جوهر است، آثارم را خلق می کنم و برای خلق هر اثرهیچ پیش طرحی نمی زنم و جزئیات و تنوع خطوط در طراحی‌های من بسیار زیاد است و اگر روند کارهایم را نگاه کنید به مرور از رنگ های زنده به سمت رنگ های خاکستری پیش رفته ام.

سمانه اسحاقی متولد ۱۳۷۱ نوشهر و کارشناس هنرهای تجسمی است. وی عضو پیوسته انجمن نقاشان ایران وعضو افتخاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصراست. او تاکنون آثارش را در نمایشگاه های گروهی متعددی در خانه هنرمندان ایران، گالری ثالث، گالری سایه، فرهنگستان هنر و … به نمایش گذاشته است.

گالری والی در میدان ونک، خیابان خدامی، پلاک ۷۲ واقع شده است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نمایشگاه طراحی «اختلال چندگانه» در گالری والی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید