آخرین خبر

هنرمندان مؤمن و متعهد پای نظام ایستاده‌اند

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، آیین رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی با حضور سید محمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، کریم خوشمرام معاون هماهنگ‌کننده بنیاد فرهنگی روایت فتح، کوروش زارعی دبیر جشنواره تئاتر فجر، علیرضا استرابی دستیار ویژه رئیس بنیاد روایت فتح، محمد حبیبی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، محمدعلی دشتگلی مدیرکل اسبق مرکز، محمد کاظم تبار دبیر جشنواره و جمعی از مدیران بنیاد فرهنگی روایت فتح در سالن شهید آوینی این بنیاد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سید محمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح با اشاره به حرکت جهادی و انقلابی در اربعین حاج قاسم در برپایی نخستین همایش ملی تئاتر سردار آسمانی گفت: برپایی این رویداد یک خلاقیت و ابتکار همراه با حرکت جهادی و انقلابی بود که از سوی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس صورت گرفت. رویدادی که نمی‌شود با هیچ جشنواره و برنامه‌ای مقایسه شود و ما در سه دوره برپایی این جشنواره شاهد بودیم که همه هنرمندان حاضر با تمام وجود و با اعماق دل‌ و جانشان در این رویداد حاضر شده و برای حاج قاسم سلیمانی اثر هنری تولید کردند. در واقع آثار حاضر در این رویداد هنری همگی به بیان سجایای اخلاقی، الگوی مدیریتی با پرداخت شخصیتی حاج قاسم به زبان هنر نوعی از الگوسازی و مدل‌سازی را نشان دادند و ان شاءالله دوره چهارم این جشنواره به برکت نام سردار عزیزمان حاج قاسم سلیمانی محفل و محملی برای وفاق هنرمندان و مجلسی فارغ از علم و کتل ها برای عهده و پیمان مجدد جامعه هنری باشد.

رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح با اشاره به فضای اجتماعی فعلی نیز عنوان کرد: علی‌رغم اینکه در شرایط فعلی کاممان تلخ شده است اما به ضرس قاطع می گویم اغلب و اکثر هنرمندان ما بااخلاق، ریشه‌دار و با اصالت هستند و می‌بایست حساب تعداد کمی از چهره‌ها و معروف‌های بی‌مصرف را که طی چند ماه گذشته به‌نظام، مردم و کشور خیانت کردند از جامعه شریف هنری جدا کرد، البته این تعداد اندک نه در شرایط فعلی که از گذشته مشغول بودند اما پشت پرده این کارها را انجام می‌دادند اما طی چند ماه گذشته بی‌پرده و عیان به لگدپرانی مشغول شدند و این اشکال و کوتاهی هم از ما و برخی دستگاه‌ها و نهادهاست که به سلبریتی سازی مشغول شدند و هنرمندان واقعی را نادیده گرفتند.

در ادامه کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی کشور عنوان کرد: برگزاری جشنواره تئاتر سردار آسمانی حاوی پیام ارزنده و محکمی است به تمام بدخواهانی که معتقدند هنرمندان از فعالیت‌های هنری کناره‌گیری کردند درحالی‌که همان‌طور که ریاست بنیاد روایت گفتند هنرمندان مؤمن و متعهد پای نظام ایستاده‌اند و هیچ‌گونه تغییری نکرده‌اند ما امسال بزرگ‌ترین جشنواره تئاتری غرب آسیا را برگزار کردیم و همگان دیدند که این جشنواره با چه استقبالی از سوی هنرمندان تئاتری مواجه شد. حتی در برخی موارد آن‌هایی که از روی غفلت کناره‌گیری کرده بودند وقتی اقبال عمومی به این رویداد را دیدند، آمدند و مجدد متقاضی شرکت در آن شدند.

کوروش زارعی دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز در ادامه مراسم رونمایی ضمن استقبال از تولید آثار هنری با محتوای سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: هنرمندان ما نه‌تنها در شرایط فعلی عقب‌نشینی نکرده‌اند بلکه پابرجا و استوار ایستاده‌اند و دشمن را که دلسرد است، دلسردتر نیز کرده‌اند و ما هرچه در کنار یکدیگر باشیم دشمن مأیوس‌تر خواهد شد. این کار، کار بسیار ارزنده‌ای است و ان شاءالله آثار برگزیده سردار آسمانی هم به فجر خواهند آمد. البته ما در فجر در خصوص حاج قاسم چند اثر داریم و از طریق این جشنواره نیز چند اثر بیشتر خواهد شد که هر چه‌کار درباره حاج قاسم انجام بدهیم بازهم کم است. بنده خودم را همیشه و همواره سرباز حاج قاسم میدانم، سرداری که نه‌فقط برای ما ایرانی‌ها بلکه برای همه آزادی خواهان جهان است و ما بر خود وظیفه می‌دانیم هر جا که هستیم برای این مرد بزرگ خدمت کنیم و پرچم مقاومت را بالا نگه‌ داریم.

محمدعلی دشت گلی مدیرکل اسبق مرکز هنرهای نمایشی نیز در صحبت‌هایی کوتاه ضمن ابراز امیدواری از برپایی چهارمین دوره جشنواره سردار آسمانی گفت: این رویداد فارغ از چارچوب‌های اداری برگزارشده که خود گواهی بر برپایی دلی و از عمق جان بودن هنرمندان دارد و امیدوارم که با اهتمام و همراهی که مرکز هنرهای نمایشی نسبت به برگزاری این رویدادها دارد آثار حاضر در این جشنواره نمایندگان خوبی در جشنواره تئاتر فجر باشند.

در پایان مراسم نیز با حضور سید محمد نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، کوروش زارعی دبیر جشنواره تئاتر فجر، محمد حبیبی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، محمدعلی دشتگلی مدیرکل اسبق مرکز، محمدکاظم تبار دبیر دوره چهارم به همراه جمعی از مدیران بنیاد فرهنگی روایت فتح پوستر جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی رونمایی شد.

چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح از ۱۴ دی در گلزار شهدای کرمان و در جوار آرامگاه سردار حاج قاسم سلیمانی آغاز و سپس گروه‌ها نمایشی در سراسر کشور برگزار می شود. همچنین مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره نیز روز ۲۰ دی‌ در تهران با قدردانی از آثار برگزیده برگزار خواهد شد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “هنرمندان مؤمن و متعهد پای نظام ایستاده‌اند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید