آخرین خبر

پوئم سمفونی «علمدار» به آهنگسازی پوریا خادم منتشر شد

پوئم سمفونی «علمدار» به آهنگسازی پوریا خادم با اجرای ارکستر سمفونیک کشور جمهوری آذربایجان به رهبری رئوف عبدالله‌اف منتشر شد.

به گزارش آوای ایرانیان، پوئم سمفونی «علمدار» به آهنگسازی پوریا خادم و اجرای ارکستر سمفونیک آذربایجان به رهبری رئوف عبدالله‌اف منتشر شد. این پوئم سمفونی روایت گر روز آخر زندگی حضرت عباس (ع)، علمدار سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) است و شامل ١٠ بخش  با نام های «ماهِ میان»، «آبِ ممنوعه»، «دشت سوزان»، «در راه فرات»، «شرمِ آب»، «نبرد»، «عَلَمْ بر خاک»، «مرثیه»، «شروه خوانی» و «سپاه بی‌سردار» است.

پوریا خادم در توضیح این اثر گفته است:

«برای پوئم سمفونی علمدار درخواست مجوز آلبوم دادیم اما چون در دفتر موسیقی قانونی در رابطه با مدت زمان آلبوم وجود داشت و زمان آن باید  حداقل ۴۰ دقیقه می‌شد. بنابراین مجبور شدیم درخواست مجوز تک آهنگ بدهیم. اصولا وقتی آلبوم‌ها در پلتفرم‌های دیجیتال منتشر می‌شود نباید چنین قانونی وجود داشته باشد. به هر صورت علمدار قطعه‌ ۲۰ دقیقه‌ی ارکسترال است که ۱۰ قسمت دارد. از طرفی مجوز تک آهنگ هم برای قطعات بیش از ۱۰ دقیقه صادر نمی‌شود.  نکته دیگر این است که سایت دفتر موسیقی فایل‌های بالای ۱۰ مگابایت را قبول نمی‌کند و نمی‌توانستیم علمدار را حتی آپلود کنیم. فکر کنید قطعه‌ای را که ۲۰ دقیقه است به حجمی پایین‌تر از ۱۰ مگابایت برسانید می بینید که کیفیت این موسیقی بسیار نازل خواهد بود.

پس از آن ارشاد به ما گفت جزئیات موسیقی مشخص نیست. ما به شکل حضوری برایشان توضیح دادیم وقتی قطعه‌ای که ۲۰ دقیقه است و با ارکستر و کر ۱۲۰ نفره ضبط شده به حجم زیر ۱۰ مگابایت می‌رسانید مشخص است که کیفیت کم می‌شود.حالا از پس تمام این مشکلات که گذر کنید نمی‌توانید آلبومتان را در پلتفرم های مختلف به فروش برسانید چراکه تک آهنگ قابل فروش نیست. این در حالی است ما پوئم سمفونی علمدار را در بخش روی تمام پلتفرم‌های بین‌المللی موسیقی برای فروش گذاشتیم.»

این اثر به تهیه کنندگی موسسه خادمین علی ابن ابی طالب  سال ۱۳۹۴، در اجرای زنده توسط ارکستر سمفونیک آذربایجان ضبط شده و پس از انجام مسترینگ توسط کاوه عابدین، در پلتفرم‌های بین‌المللی موسیقی منتشر شده است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پوئم سمفونی «علمدار» به آهنگسازی پوریا خادم منتشر شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید