آخرین خبر

دعوت از اپرای «عاشورا» برای اجرا در شهرهای مختلف/ باید حمایت شود

به پزارش آوای ایرانیان، بهروز غریب‌پور کارگردان با سابقه تئاتر که به تازگی اجرای جدیدی از اپرای عروسکی «عاشورا» را در تالار وحدت به صحنه برد، درباره اجرای این اثر در شهرهای مختلف با توجه بر تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی‌بر اجرای این اثر در دیگر شهرهای ایران، گفت: ممنونم از وزیر فرهنگ و ارشاد به دلیل نگاهی که دارد. بحث من همیشه بر سر این بوده که چگونه عدالت فرهنگی را در جامعه ایجاد کنیم. فیلم سینمایی را می‌توان در نقاط مختلف دنیا نمایش داد ولی تئاتر باید به صورت زنده و با حضور تمام اعضای گروه اتفاق بیفتد.

وی یادآور شد: یک تئاتر همانگونه که در تهران اجرا می‌شود باید در شهرهای دیگر هم به همان صورت اجرا شود. متأسفانه در شهرهای مختلف قابلیت‌های کمتری نسبت به تهران برای اجرای تئاترهای گوناگون وجود دارد. من هر بار که برای اجرای اپرای عروسکی به شهری رفته‌ام سعی کرده‌ام قابلیت و امکانات سالن مدنظر برای اجرای اثر را بالا ببرم.

غریب‌پور تأکید کرد: مایلم در شهرهای مختلف تمام اپراهای عروسکی را اجرا کنم زیرا اینگونه است که عدالت فرهنگی در جامعه ایجاد می‌شود. باید آثار تمام هنرمندان در شهرهای مختلف اجرا شوند و امیدوارم وزیر بر این گفته خود اصرار بورزد و معاونان وزیر در ایجاد بستر و شرایط مناسب و همچنین حمایت مالی از گروه‌ها، این کار را عملی کند.

سرپرست گروه تئاتر «آران» در پایان سخنان خود گفت: بخش خصوصی در شهرهای شیراز، اهواز و گرگان از اجرای اپرای عروسکی «عاشورا» دعوت به عمل آورده‌اند که در مرحله گفتگو برای عملی شدن این دعوت‌ها هستیم.

 

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “دعوت از اپرای «عاشورا» برای اجرا در شهرهای مختلف/ باید حمایت شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید