آخرین خبر

مسابقه کتابخوانی تخصصی موسیقی

دی‌ماه اولین دوره مسابقه کتابخوانی تخصصی موسیقی در همدان برگزار می‌شود.

  به گزارش آوای ایرانیان، به همت انجمن موسیقی استان، ۲۰ دی‌ماه اولین دوره مسابقه کتابخوانی تخصصی موسیقی در همدان برگزار می‌شود.

مسوول برگزاری این مسابقه با بیان این خبر اظهار کرد: در راستای اعتلای فرهنگ کتابخانی و مطالعات تخصصی در بخش هنر و بالاخص موسیقی فاخر ایرانی، انجمن موسیقی همدان اقدام به برگزاری نخستین دوره مسابقات کتابخوانی در سطح استان همدان کرده است.

قادر شهسواری گفت: این اقدام در پی احساس نیاز و خلأ پرداخت جدی به تاریخ، تئوری و جنبه های نظری موسیقی در تقویم فصلی انجمن موسیقی همدان قرار گرفته است.

وی افزود: در اولین قدم کتاب «موسیقی ایران» نوشته «روح‌الله خالقی» و انتشارات «ماهور» انتخاب شد که این اثر در قالبی تالیفی و پژوهشی به تاریخ موسیقی ایران، تئوری موسیقی ایرانی، بزرگان موسیقی ایرانی و شیوه ها و سبک‌های مختلف موسیقی ایرانی می‌پردازد که در نوع خود با وجود تعداد صفحات اندک این کتاب، توانسته مختصری در خور توجه در خصوص موارد ذکر شده به خواننده ارائه کند.

این نویسنده و پژوهشگر حوزه موسیقی با تاکید براینکه به طور حتم در صورت استقبال از این برنامه در گام‌های بعدی، کتاب‌های با سرفصل‌های بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت، ادامه داد: متقاضیان شرکت در این مسابقه می‌توانند تا پایان وقت اداری روز ۱۵ دی‌ماه نسبت به ثبت نام (رایگان) شرکت در این مسابقه اقدام کنند.

وی گفت: علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام با مراجعه به دفتر انجمن موسیقی استان ( مجتمع فرهنگی هنری ابن سینا) و یا نمایندگی‌های انجمن در شهرستان‌ها مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۹۰۳۱۴۸۰۳۹۸ برای ثبت اطلاعات خود تماس بگیرند.

شهسواری افزود: سوالات این آزمون به صورت چهارگزینه ای و در قالب ۴۰ پرسش خواهد بود که در راس ساعت ۲۰ دی‌ماه جاری اجرا می‌شود و به پنج نفر از افرادی که بیشترین امتیاز را کسب نمایند، جوایز نقدی به همراه هدیه کتاب اهدا خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره برخی از فعالیت های زیربنایی و ساختاری این انجمن اظهار کرد: نشست‌های تخصصی «شعر و موسیقی» هفتگی انجمن با دعوت از اساتید طراز اول کشور، برگزاری کارگاه‌های پژوهشی و آموزشی، دایر کردن کتابخانه تخصصی انجمن به منظور استفاده رایگان اعضا، نشست‌های ماهانه با هنرمندان شهرستان‌های استان و مدیران ادارات، بازدید و دیدارهای هفتگی اعضای انجمن با پیشکسوتان موسیقی استان و حمایت از گروه‌های استانی و برگزاری کنسرت‌های هنرمندان بومی در شهرستان‌های استان از مهمترین اقدامات یک سال اخیر انجمن در این حوزه است.

عضو هیئت مدیره انجمن موسیقی همدان مهمترین و در عین حال اصلی ترین برنامه انجمن موسیقی همدان را برگزاری جشنواره موسیقی سنتی استان در نیمه دوم بهمن ماه جاری عنوان کرد و گفت: این جشنواره در دو بخش تکنوازی و گروه‌نوازی و در نیمه دوم بهمن ماه به میزبانی همدان برگزار خواهد شد که متقاضیان می‌توانند اخبار مربوط به جشنواره را از طریق کانال‌های ارتباطی انجمن پیگیری کنند.

 

منبع: فارس

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مسابقه کتابخوانی تخصصی موسیقی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید