آخرین خبر

معرفی نامزدهای بفتا/ «باربنهایمر» و «قاتلان ماه کامل» پیشتاز

آکادمی فیلم بریتانیا فهرست اولیه نامزدهایش را در ۲۴ بخش برای جوایز بفتا ۲۰۲۴ اعلام کرد و ۳ فیلم به شکلی غیرمنتظره در صدر قرار گرفتند.

پدیده «باربنهایمر» همچنان در فصل جوایز مطرح است و در بفتا هم هر ۲ فیلم «باربی» و «اوپنهایمر» در ۱۵ رشته از جمله بهترین فیلم و کارگردان نامزد شدند، اما در این مسیر «قاتلان ماه کامل» هم با ۱۵ نامزدی با آن‌ها همگام شده است.

سال پیش «در جبهه غرب خبری نیست» به تنهایی موفق به کسب ۱۵ نامزدی در فهرست اولیه شده بود و در مراسم اهدای جوایز هم عنوان بهترین فیلم را از آن خود کرد.

«بیچارگان» در ۱۴ بخش، «مایسترو» در ۱۲ بخش و «سالت‌برن» هم در ۱۱ بخش نامزد شدند. فیلم‌های بریتانیایی هم خوب ظاهر شدند و «منطقه مورد علاقه» و «همه ما غریبه‌ها» در ۱۰ بخش از جمله بهترین فیلم، «وانکا» در ۸ بخش نامزد شدند.

در بخش بهترین فیلم «همه ما غریبه‌ها»، «آناتومی یک سقوط»، «باربی»، «جاماندگان»، «قاتلان ماه کامل»، «مایسترو»، «اوپنهایمر»، «زندگی‌های گذشته»، «بیچارگان» و «منطقه مورد علاقه» با هم رقابت می‌کنند.

در بخش بهترین فیلم بریتانیایی علاوه بر «همه ما غریبه‌ها»، «یک زندگی»، «وانکا»، «منطقه مورد علاقه»، «بیچارگان»، «سالت‌برن» و «بلوط پیر»، «ناپلئون» هم جزو مدعی‌ها است.

در بخش فیلم‌های غیرانگلیسی زبان «۲۰ روز در ماریوپل»، «آناتومی یک سقوط»، «پسر و مرغ‌ماهی خوار»، «هشت کوه»، «برگ‌های افتاده»، «زندگی‌های گذشته»، «جامعه برف»، «طعم چیزها»، «تالار معلمان» و «منطقه مورد علاقه» با هم رقابت می‌کنند.

در بخش مستند هم «۲۰ روز در ماریوپل»، «سمفونی آمریکایی»، «فراتر از اتوپیا»، «عمیق ترین نفس»، «بالا و پایین – جان گالیانو»، «ریچارد کوچولو: من همه چیز هستم»، «دیوانه درباره پسر: داستان بزدل نوئل»، «تونل کبوتر»، «هنوز: فیلم مایکل جی فاکس»، «وام!» نامزد شده‌اند.

آنت بنینگ برای «نیاد»، کری مولیگان برای «مایسترو»، اما استون برای «بیچارگان»، فانتزیا بارینو برای «رنگ بنفش»، گرتا لی برای «زندگی‌های گذشته»، لیلی گلدستون برای «قاتلان ماه کامل»، مارگو رابی برای «باربی»، میا مک‌کنا-بروس برای «چگونه رابطه داشته باشیم»، ساندرا هولر برای «آناتومی یک سقوط» و ویویان اوپارا برای «راه چاودار» رقبای بخش بهترین بازیگر زن نقش اصلی هستند.

در بخش بازیگر مرد نقش اصلی هم اندرو اسکات برای «همه ما غریبه‌ها»، بری کیوگان برای «سالت‌برن»، بردلی کوپر برای «مایسترو»، کیلیان مورفی برای «اوپنهایمر»، کولمن دومینگو برای «راستین»، جورج مک کی برای «زن»، جفری رایت برای «داستان آمریکایی»، لئوناردو دی کاپریو برای «قاتلان ماه کامل»، پل جیامتی برای «جاماندگان» و تئو یو برای «زندگی‌های گذشته» با هم رقابت می کنند.

فهرست نهایی نامزدها ۱۸ ژانویه (۲۸ دی) اعلام و مراسم جوایز فیلم بفتا ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن) در سالن رویال جشنواره لندن برگزار می‌شود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “معرفی نامزدهای بفتا/ «باربنهایمر» و «قاتلان ماه کامل» پیشتاز”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید