آخرین خبر

برگزاری نمایشگاهی برای ۹۲ سالگی ایراندخت محصص

به گزارش آوای ایرانیان  نگارخانه لاله در آستانه نود و دومین زادروز ایراندخت محصص هنرمند پیشکسوت نقاش و پژوهشگر پیشگام در عرصه هنرهای تجسمی، میزبان آثار این بانوی پیشکسوت و هنرمند خواهد بود.

ایراندخت محصص مدرس دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، نخستین کسی است که مترادفی برای کاریکاتور در ایران و زبان فارسی یافت و نام آن را طنز ترسیمی گذاشت. محصص کاریکاتوریست نیست اما به اذعان کاریکاتوریست‌ها تأثیر زیادی بر جریان کاریکاتور داشته و تئورسین بسیار قوی در این زمینه به شمار می‌رود. او با ترجمه کتاب آثار کاریکاتوریست‌های بزرگ جهان و معرفی آنها به جامعه ایران به ویژه علاقه‌مندان و دوستداران این هنر سهمی ارزنده در شناساندن پیشینه و سیر تحول آثار کاریکاتوریست‌های بزرگ در کشور ما داشته است.

کوشش‌های ایراندخت محصص فقط به نگارش مقالات متعدد در نشریات معتبر هنری محدود نبوده، بلکه وی در زمینه‌ انتشار کتاب‌های تخصصی هنر هم پیشگام بوده است. وی چند کتاب چاپ شده و در دست چاپ از جمله «طراحان طنز اندیش ایران»، «تابلوی سینوبتیک هنرهای زیبا»، «دانش نقاشی در خدمت هنر نقاشی» دارد.

نمایشگاه آثار ایراندخت محصص گلچینی از ۳۳ اثر منتخب از دهه ۳۰ تا ۵۰ زندگی هنری اوست که این آثار نقش به‌سزایی در معرفی هنر نوگرای ایران داشته است.

آیین گشایش نمایشگاه روز جمعه ۱۲ آبان ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ با حضور هنرمندان و دوستداران هنر در نگارخانه لاله واقع در خیابان فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله برگزار می‌شود و نمایشگاه همه روزه از ۱۳ تا ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲ شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۷، پنجشنبه ۹ تا ۱۳ به غیر از ایام تعطیل دایر خواهد بود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برگزاری نمایشگاهی برای ۹۲ سالگی ایراندخت محصص”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید